پروفیل‌های تازه صنعتی جایگزین سازه‌های سنتی در ساختمان سازی

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/یک فعال بازار ساختمان گفت: برای اولین بار با مشاوره کارشناسان ژاپنی و آمریکایی پروفیل‌های تازه صنعتی مقاوم‌تر از پروفیل‌های سنتی در کشور تولید و وارد بازار شد.

به گزارش ممتاز خشایار تمدن افزود: پس از پنج سال پژوهش بر روی تولید مقاطع صنعتی، محصولات تازه HSS (مقاطع فولادی سازه های ساختمانی و صنعتی) در کشور به بازار عرضه شد و مورد استقبال مهندسان معماری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه همچنان بسیاری از ساختمان‌ها در کشور ما به صورت سنتی ساخته می‌شوند، اظهار داشت: با توجه به وقوع بالای حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله در ایران، باید روند مقاوم‌سازی سازه‌های ساختمان‌ها به خصوص در شهرهای بزرگ سرعت بیشتری بگیرد. عضو هیئت مدیره شرکت کالوپ گفت: از مهم‌ترین الزامات مقاوم‌سازی ستون ساختمان‌ها، استفاده از مقاطع سازه‌های صنعتی ومدرن است.

وی ادامه داد: ما برای ساخت مقاطع سازه‌های ساختمانی از نظرات مشاوران ژاپنی استفاده کرده ایم و به سبب آنکه ژاپن کشوری زلزله‌خیز است، از آنها در خواست کردیم تا اعلام کنند از چه تکنولوژی‌ای در ساخت پروفیل‌های ساختمانی خود استفاده می‌کنند و از چه اتصالاتی برای این پروفیل‌ها بهره می‌گیرند که در برابر زلزله مقاوم‌تر باشد.

تمدن تصریح کرد: همچنین از چند متخصص آمریکایی نیز کمک گرفتیم تا دانش خود را در زمینه پروفیل‌های ساختمانی به ما ارائه کنند. در نهایت با بهره‌گیری از نظرات مشاوران این دو کشور و استفاده از تکنولوژی‌های روز، موفق به ساخت پروفیل ساختمانی باکیفیت بالا شدیم.

عضو هیئت مدیره شرکت کالوپ دربارهٔ تفاوت پروفیل‌های HSS و پروفیل‌هایی که در حال حاضر در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: در ایران از پروفیل‌های باز مانند تیرآهن یا ناودانی یا ورق فولادی که به‌صورت سنتی به هم جوش داده می‌شوند استفاده می گردد اما با مطالعاتی که انجام دادیم متوجه شدیم که مقاومت پروفیلی که دارای کمترین نقطه جوش باشد، بالاتر است و دوام بیشتری در برابر زلزله، آتش‌سوزی و سایر حوادث دارد.

وی ادامه داد: نصب این نوع پروفیل با سرعت بیشتری انجام می‌شود، ضمن اینکه سازه می‌تواند بار بیشتری را تحمل کند و البته از نظر اقتصادی نیز به‌ صرفه‌تر خواهد بود. در واقع این پروفیل‌ها، سبک‌تر، مقاوم‌تر و اقتصادی‌تر از مقاطع سنتی مورد استفاده می باشند.

تمدن در پایان دربارهٔ استفاده از مقاطع تازه(HSS) را در ساخت ابنیه، پل‌ها، ستون‌های سازه‌های صنعتی خاطرنشان کرد: مقاطع تازه سازه‌های ساختمانی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان ایران در غرفه کالوپ ارائه خواهد شد.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.