پرونده افزایش تعرفه آب و برق بسته شد

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در خبر

وزیر نیرو با اعلام اینکه بدون تصمیم ستاد هدفمندی یارانه ها، هرگونه تغییر در تعرفه های آب و برق غیرممکن است، گفت: از طریق مذاکره با دولت و مجلس به دنبال حل مسائل این بخش هستیم.

به گزارش تفسیری مشرق، مجید نامجو در گفتگو با مهر در ارتباط با آخرین اقدامات صورت گرفته در وزارت نیرو به منظور اعمال تعرفه های تازه آب و برق و اینکه آیا در حال حاضر به سبب عدم اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها، این وزارتخانه با کمبود درآمد مواجه است؟ گفت: در هر صورت ما باید بتوانیم بها ها را در این بخش جبران کنیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: با توجه به اینکه ما انتظار داشتیم هدفمندی در فاز دوم اجرا شود، برنامه ریزی نموده بودیم. با این حال ما هنوز در مورد آب و برق با قیمت های واقعی فاصله داریم و تنها در بخش برق ۵۰ درصد یارانه می پردازیم.

نامجو با تاکید بر اینکه این موضوع نشان می دهد حتما باید فکری برای آینده صنعت آب و برق صورت گیرد، در ارتباط با احتمال اعمال روش جایگزین از سوی وزارت نیرو برای تغییر تعرفه های آب و برق در ماه های باقی مانده از سال، افزود: بدون تصمیم ستاد هدفمندی یارانه ها، تقریبا افزایش تعرفه های آب و برق غیرممکن است.

وی در این ارتباط که آیا در سال آینده برای نزدیک نمودن تعرفه های آب و برق به قیمتهای واقعی در جهتی هدفمندی یارانه‌ها، وزارت نیرو امیدوار به اجرای فازدوم است و یا اینکه به دنبال روش جایگزین خواهد بود؟ بیان داشت: در حال حاضر لایحه بودجه سال ۹۲ در حال تدوین است و ما می توانیم مسائل صنعت آب و برق را به دولت و مجلس ارائه کنیم.

وزیر نیرو گفت: قطعا برای اینکه بتوانیم کشور را در بخش آب و برق اداره کنیم و شرکت های زیرمجموعه آب و برق بتوانند سرپا بمانند باید تدبیری اندیشیده شود.

نامجو افزود: هم اکنون در این زمینه تلاش می کنیم که از طریق انجام مذاکره با دولت و مجلس، مسائل را پیش ببریم.

در روزهای قبل نیز یکی از مقامات ارشد این وزارتخانه از احتمال افزایش ۱۵درصدی قیمت برق و آب در سال آینده خبر داد هو گفته بود که در این زمینه تلاش هایی صورت خواهد گرفت.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.