پرونده الکترونیک سلامت در روستاها فعال می گردد

۲۹ام بهمن ،

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی پرونده الکترونیک سلامت در روستاها فعال می گردد .

دکتر محمد شریعتی، رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  تا به امروز بیش از ۲۸ میلیون ایرانی اطلاعات پایه خود را در سامانه سلامت ایرانیان درج کرده اند و از این تعداد بیش از ۶ میلیون نفر از کل کشور در سامانه سلامت ایرانیان و پرونده الکترونیک سلامت پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند.

وی با اشاره به این که به زودی با برنامه ریزی های انجام شده پرونده الکترونیک سلامت در بسیاری از روستاها فعال می گردد گفت: از دو سال پیش وزارت بهداشت با فراهم کردن الزامات استقرار و راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت در مناطق روستایی امروز به مرحله ای رسیده که به زودی این پرونده الکترونیک سلامت در جمعیت روستایی فعال خواهد کرد.

شریعتی تصریح کرد: این زیر ساخت های مزبور شامل تجهیزات زیر ساختی از طریق اینترانت شمس و تامین اطلاعات مرکزی بوده است که وزیر اسبق وزارت بهداشت  دکتر دستجردی برای راه اندازی سامانه شمس تلاش های بسیاری کرد که امسال شاهد آغاز به کار و رونمایی از این سیستم بودیم.

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده خاطر نشان کرد:پرونده الکترونیک سلامت روستاییان از نظر شکل و محتوا هیچ تفاوتی با پرونده الکترونیک شهر نشینان نخواهد داشت ./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.