پرونده تحصیل رحیم‌مشایی در دانشگاه تربیت مدرس به کجا رسید؟

عدم تطابق مدرک تحصیلی کارشناسی با کارشناسی ارشد، رحیم مشایی را از تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس بازداشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دو سال پیش بحث تحصیل اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در دانشگاه بین‌المللی چابهار عنوان شد که حاشیه‌های زیادی را در برداشت،‌ اما با توجه به اینکه نام وی در لیست پذیرفته‌شدگان دانشگاه وجود داشت، رئیس دانشگاه چابهار این خبر را تکذیب کرد. حال با گذشت یک سال از این ماجرا دوباره اخباری مبنی بر قبولی رحیم‌مشایی در دانشگاه تربیت مدرس منتشر شد.

بر اساس این خبر، نام اسفندیار رحیم مشایی در لیست افراد مجاز به ثبت‌نام آزمون مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس بود.

علی معینی مسئول روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس حضور اسفندیار رحیم‌مشایی در آزمون مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس در رشته حقوق بین‌الملل و پذیرفته شدن وی در این رشته را تایید کرده و گفته که وی همانند سایر متقاضیان تا آخرین لحظه در جلسه آزمون حضور داشت.

وی در توضیح پذیرفته شدن مشایی اذعان کرده: مشایی در ترم اول تحصیلی خود در دانشگاه تربیت مدرس ۸ واحد درسی انتخاب کرده بود.

مسئول روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در این باره بیان داشت: حضور نام اسفندیار رحیم مشایی در کنار دیگر دانشجویان و در لیست پذیرفته‌شدگانی که روی برد دانشگاه نصب شده بود، آنقدر برای آنان جالب توجه بود که دانشجویان دور نام وی خط کشیده بودند.

ذکر این نکته ضروری است که حضور مشایی در دانشگاه تربیت مدرس با مخالفت شدید بیژن رنجبر رئیس این دانشگاه مواجه شد.

البته رنجبر دلیل مخالفت خود با حضور اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان دانشجوی این دانشگاه را عدم تطابق مدرک تحصیلی کارشناسی رحیم‌مشایی با کارشناسی ارشد وی عنوان می‌کند.

وی در توضیح این امر یادآور می‌شود که تمام کسانی که در رشته‌های حقوق در این آزمون شرکت می‌کنند، باید مدرک کارشناسی حقوق داشته باشند که این مساله در رابطه با رئیس دفتر رئیس جمهور صدق نمی‌کرد. چرا که وی دارای مدرک مهندسی از دانشگاه اصفهان است.این نکته نیز قابل ذکر است که حسن مسلمی نائینی قائم مقام معاونت دانشجویی وزارت علوم و مدیرکل امور دانشجویان داخل کشور نیز طی درخواستی الکترونیکی از رئیس جمهور خواست تا اسفندیار رحیم مشایی را از ادامه تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس منصرف کند.

مخالفت رنجبر با حضور رحیم‌مشایی در دانشگاه تربیت مدرس کلید برکناری وی از ریاست دانشگاه را رقم زد و این در حالی است که در جریان فتنه پس از تعلیق فعالیت‌های میرحسین موسوی و محمدعلی حاضری در دانشگاه تربیت مدرس توسط رنجبر، هجمه فراوانی از سوی برخی دانشجویان طرفدار فتنه علیه وی به راه افتاد.

پیش از این نیز حسن مسلمی نائینی قائم مقام معاونت دانشجویی وزارت علوم و مدیرکل امور دانشجویان داخل کشور طی درخواستی الکترونیکی از رئیس جمهور خواست تا اسفندیار رحیم مشایی را از ادامه تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس منصرف کند و این امر نشان می‌دهد که حساسیت‌ها بر سر مشایی به درون نهادهای دولتی نیز باز می‌گردد.

براساس این گزارش با مخالفت‌هایی که صورت گرفت رحیم مشایی امسال از حضور در دانشگاهی بازماند که بسیاری از سیاسیون و دولتمران علاقه‌مند به تحصیل در آن هستند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.