پرونده تخلف تازه نوکیا و هوواوی در دادگاه چین!

۳۰م دیماه ،

 

شرکت تایوانی TPK Holding تولید کننده نمایشگرهای لمسی، دو شرکت نوکیا و هوواوی را در یک دادگاه چینی محکوم به استفاده غیرقانونی از بعضی امتیازهای قانونی به‌ثبت رسیده خود کرد و توضیح داد که شرکت‌های یاد شده بدون دریافت مجوز از فناوری‌های لمسی آن استفاده کرده‌اند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت TPK توضیح داد که شعبه آن در کشور چین برای دو پرونده قضایی که در دادگاه متوسط مردمی شهر زیامِن(Xiamen) چین ارایه شده بود با شکست روبرو شده است. این پرونده‌ها مربوط به تخلف شرکت‌های نوکیا، هوواوی و دیگر شرکت‌های بزرگ در استان فوجیان(Fujian) چین می‌شود که تمامی آن‌ها به صورت غیرقانونی از فناوری "یک-طرفه اکسید ایندیوم قلع" ساخت شرکت TPK استفاده کرده‌اند.
 
"چونگ چی-ایل"(Chung Chi-li) یکی از مدیران ارشد شرکت TPK توضیح داد که فناوری یاد شده به کارخانه‌ها امکان می‌دهد نمایشگرهای لمسی خود را باریکتر تولید کنند.
 
در یکی از پرونده‌های موجود که ناموفق بود، اعلام شد که نوکیا در ساخت گوشی Lumia 610 از فناوری یاد شده استفاده کرده است و در پرونده دیگر توضیح داده شد که شرکت O-film Tech که وظیفه تولید پنل‌های لمسی گوشی C8812E هوواوی را برعهده دارد، این فناوری را به صورت غیرقانونی مورد استفاده قرار داده است.
 
این شرکت اعلام کرده است که به دنبال تخلفات صورت گرفته با خسارت ¾ میلیون دلاری از سوی نوکیا مواجه شده است.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.