پرونده فساد بزرگ بانکی متهمان دیگری نیز دارد/ اجرای احکام این متهمین پس از طی مراحل اداری

۱۰م اسفند ،

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران:

سخنگوی دستگاه قضا گفت: پرونده فساد بزرگ بانکی متهمین دیگری دارد که برای آنها کیفرخواست صادر شده که برای رسیدگی نیز در دادگاه حاضر شدند که تعدادی محاکمه شدند و برای بعضی تجدید نظر صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به استان گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا شب قبل هنگام ترک استان گلستان در فرودگاه شهر گرگان در جمع خبرنگاران در خصوص بررسی پرونده کهریزک اظهار داشت: یک قرار در دادسرا صادر شد که مورد شکایت قرار گرفت و دادگاه آن قرار را نقض کرد و جلب به دادرسی داد.  
 
وی افزود: طبعا از آن در خصوص یک مورد از عناوین اتهامی درخواست ماده ۱۸ کرده بودند، که این موضوع یک مقدار زمان برد که در نهایت با قرار قبلی که از مدت‌ها پیش صادر شده بود، مطابق آن کیفرخواست صادر شد.  
 
سخنگوی دستگاه قضا عنوان کرد: اولین جلسه این پرونده در هشتم اسفندماه برگزار شد و در آن دادگاه طبق اطلاع من عمدتا شکات به طرح شکایت خود پرداختند لذا در جلسه بعدی نیز که ۲۰ اسفندماه تشکیل خواهد شد باید  دید که روند رسیدگی به کجا خواهد رسید و باید منتظر ماند که ببینیم در همان جلسه تمام می‌شود که بستگی به نوع دفاع متهمین و طرح شکایت و بیان وکلا است.  
 
محسنی اژه‌ای در خصوص ارجاع احکام پرونده فساد بزرگ بانکی به دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور نظر خود را نسبت به تعدادی از متهمین اعلام کرد که این موارد به دادگاهی که حکم را صادر کرده بود بازگشت و دادگاه پرونده و حکم را برای اجرا به اجرای احکام فرستاده است.  
 
دادستان کل کشور تصریح کرد: طبعا اکنون در دادسرای تهران، دادستانی تهران با جانشینی که تعیین می‌کنند و با اجرای احکامی که لحاظ کرده است پرونده مراحل اداری خود را طی خواهد کرد و به اجرا درخواهد آمد.  
 
وی ادامه داد: در این پرونده هم حبس و هم رد مال و مجازات مروی و حکم  اعدام نیز وجود دارد که برای اجرای تمام اینها بایستی مقدماتی فراهم شود که اینها را دادسرای تهران به جهت اجرایی شدن اقدام خواهد کرد.  
 
سخنگوی دستگاه قضا در خصوص بعضی احکامی که نقض شده است، عنوان کرد: بعضی از احکامی که نقض شده بود به شعبه هم عرض ارسال می‌شود.
 
محسنی‌اژه‌ای دربارهٔ دعوت بعضی دیگر در رابطه با پرونده فساد اقتصادی گفت: این پرونده متهمین دیگری دارد که برای آنها کیفرخواست صادر شده که برای رسیدگی نیز در دادگاه حاضر شدند که تعدادی محاکمه شدند و برای بعضی تجدید نظر صورت گرفته است. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.