پرونده قدیمی‌ترین زن زندانی در مراحل پایانی

زنان > ایران– گروه حوادث:
سرنوشت قدیمی‌ترین زن زندانی ایران باز هم به جلسه دیگری گره خورد. این زن برای چندمین بار پای میز محاکمه قرار گرفت اما در پایان جلسه، قاضی از ادامه رسیدگی به پرونده در جلسه‌ای دیگر خبر داد.

فاطمه که به قدیمی‌ترین زن زندانی ایران مشهور شده، برای چندمین‌بار به شعبه ۱۰۵دادگاه شهرری منتقل شد تا پای میز محاکمه قرار بگیرد.

او متهم است چند سال پیش مرد جوانی را به قتل رسانده اما هنوز سرنوشت پرونده او معلوم نیست. روز گذشته در جلسه محاکمه این زن، یکی دیگر از شاهدان حضور یافت تا پاسخگوی سؤالات قاضی خردمند باشد. این شاهد برادر فاطمه و شوهر خواهر مقتول است که وقتی مقابل قاضی قرار گرفت، گفت: از قتل زمان زیادی می‌گذرد و من خیلی چیزها را فراموش کرده‌ام. به‌دلیل اینکه هنگام کشته‌شدن مجید(مقتول) من پیش او نبودم، نمی‌توانم درباره جزئیات قتل شهادتی بدهم اما این را می‌دانم که خواهرم فاطمه، مجید را حتی بیشتر از من دوست داشت. آنها صیغه خواهر و برادری خوانده بودند و نمی‌توانم تصور کنم که خواهرم دست به چنین جنایتی زده باشد.

اظهارات این مرد در حالی بیان شد که در جلسه قبل یک شاهد دیگر در دادگاه حاضر شده بود تا نسبت به گناهکار‌بودن فاطمه شهادت دهد. در این پرونده هشت شاهد وجود داشته که چهار نفر از آنها فوت شده‌اند و فقط چهار نفر دیگر باقی‌مانده‌اند. یکی از شاهدان نیز که برادر فاطمه است، از مدت‌ها قبل مجهول‌المکان است و کسی از او خبر ندارد. تنها شاهد باقیمانده، عروس فاطمه است که وی نیز به دادگاه احضار شده بود اما در جلسات قبلی در دادگاه حاضر نشد.

قاضی پرونده روز گذشته بعد از اینکه اظهارات دومین شاهد را نیز شنید، با دیگر آخرین شاهد یعنی عروس فاطمه را به دادگاه احضار کرد و اگر این زن در جلسه بعدی حضور پیدا نکند، دستور جلب او صادر خواهد شد. چنانچه آخرین شاهد در جلسه آینده حاضر شود، قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات او حکم پرونده را صادر خواهد کرد و احتمال دارد که با تأیید این حکم، سرنوشت این پرونده قدیمی بعد از سال‌ها مشخص شود.

براساس این گزارش قدیمی‌ترین زن زندانی ایران متهم است در تیرماه سال ۷۲ دوست همسرش را که مردی به نام مجید بود، به قتل رسانده است. او وقتی دستگیر شد در بازجویی‌ها گفت که مجید را با خوراندن دوغ مسموم به قتل رسانده اما این نخستین و آخرین باری بود که زن میانسال به جنایت اعتراف می‌کرد؛ چرا که پس از آن در همه جلسات دادگاه مدعی شد بی‌گناه است. پرونده او تا‌کنون چندین بار در دادگاه رسیدگی شده و هر بار حکمی که برایش صادر شده بود، از سوی دیوا‌ن‌عالی کشور نقض شد و حالا احتمال می‌رود که این پرونده به خوان آخر خود نزدیک شده باشد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.