پرونده کرانچار در راهرو‌ی پر پیچ‌وخم وزارت ورزش!/وزارت یا فدراسیون فوتبال،کدام یک مانع حضور زلاتکو هستند؟

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز

به گزارش سرویس ورزشی سایت خبری ممتازنیوز،‌ حبیب کاشانی از هفته‌ها پیش خبر از توافق نهایی با زلاتکو کرانچار مربی سابق سپاهان را برای حضور در تیم ملی امید به رسانه‌ها اعلام کرد اما به یکباره خبر تشکیل کمیته بررسی امور مربیان شاغل ایران در وزارت ورزش منعکس شد و مدیر تیم‌ ملی المپیک ضمن خلق‌الساعه دانستن این کمیته آن را مشکلی بزرگ برای عقد قرارداد با کرانچار دانست.

به گفته مسئولان وزارت ورزش کمیته مربیان خارجی حاضر در ایران از خردادماه امسال تشکیل شده است اما کاشانی عقیده دارد که تا کنون چنین نهادی در وزارتخانه وجود نداشته است.

نکته اساسی تشکیل کمیته مربیان شاغل در ایران این است که کمیته مذکور به هیچ عنوان به مسائل فنی این مربیان وارد نمی‌شود و تنها مسائل فرهنگی و اخلاقی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

فدراسیون فوتبال به واسطه اظهارات حبیب کاشانی با کرانچار به توافق نهایی دست یافته است اما وزارت ورزش تاکید دارد حضور مربیان خارجی ابتدا باید مورد تایید این وزارتخانه قرار گیرد و اکنون این موضوع دستاویز  فدراسیون کفاشیان برای عقد قرارداد با کرانچار شده است.

پرونده کرانچار به کمیسیون پیگیری وزارتخانه رفته و قرار بود مسئولان این کمیته امروز جلسه‌ای را با حضور رییس فدراسیون فوتبال  در وزارت ورزش برگزار کنند اما به دلیل حضور علی کفاشیان در فیلیپین برای شرکت در مراسم برترین‌های آسیا این جلسه به روز چهارشنبه موکول شده است.

موضوع کرانچار باعث شده است تا شایعاتی مبنی بر اختلاف وزارت ورزش با فدراسیون فوتبال در رسانه‌ها منعکس شود و این ذهنیت به وجود آید که وزارت ورزش مخالف عقد قرارداد با کرانچار است در حالیکه مسئولان کمیته مذکور به صراحت عنوان کردند رییس فدراسیون فوتبال درباره مسائل پرونده این مربی کروات باید توضیحاتی ارائه کند و در صورت برطرف شدن مشکلات نیز کرانچار می‌تواند قرارداد خود را برای حضور در تیم المپیک امضا کند.

موضوع اختلاف فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش از مدت‌ها قبل در رسانه‌ها مطرح بود به طوریکه در زمان عقد قرارداد با کی‌روش فدراسیون فوتبال اعتقاد داشت وزارت ورزش خواهان حضور این مربی در ایران نیست، اکنون نیز همان موضوع اینبار برای کرانچار به وجود آمده در حالیکه وزارت چنین موضوعی را به شدت رد می‌کند.

البته محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز در اظهارنظری به صراحت اعلام کرد،‌هیچ اختلافی با فدراسیون‌های ورزشی ندارد و تنها برای حفظ منافع ملی از ورود مربیان مسئله دار به رشته‌های مختلف جلوگیری به عمل خواهد آمد و این موضوع را نمی‌توان قهر یا اختلاف با فدراسیون‌ها دانست.

اکنون باید به انتظار جلسه چهارشنبه بود تا در نهایت تکلیف کرانچار با تیم امید مشخص شود البته با توجه به مسائل به وجود آمده حضور این مربی در راس کادر فنی امید بسیار کمرنگ است.

انتهای پیام/ 

خبرگزاری آنا – ورزشی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.