پرونده ۸۰۳ هزار میلیارد تومانی بودجه ۹۳ بسته شد + جزئیات

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نمایندگان پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۹۳ سقف این لایحه را ۸۰۳ هزار میلیارد تومان تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در نوبت عصر جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۸ بهمن ماه) ضمن بررسی ایرادات شورای نگهبان به ماده واحده لایحه بودجه ۹۳ و رفع این ایرادات سقف بودجه ۹۳ را مجددا تعیین کردند.

براین اساس بودجه سال کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۸ میلیون و ۳۳ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال واز حیث مصارف بالغ بر ۸ میلیون و ۳۳ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال به شرح زیر است:

الف. منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ومالی بالغ بر ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۸۴ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال شامل:

۱٫ منابع عمومی بالغ بر ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۶۵۹ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال.

۲٫ درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر ۲۳۸ هزار و ۴۲۵ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال.

ب. بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر ۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال و ازحیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر ۵ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال.

وکلای ملت ۱۶۰ رای موافق و ۴ رای مخالف از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن علنی با تصویب ماده واحده لایحه بودجه سال کل کشور موافقت کردند.

این در حالی است که پیش از این مجلس بودجه سال ۹۳ را از حیث منابع و مصارف بالغ بر ۷ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال تعیین کرده بود.

در پی اعلام این رقم از تریبون مجلس غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفتگو باباشگاه خبرنگاران گفته بود سقف بودجه ۸۰۵ میلیارد تومان است که علی لاریجانی درنشست خبری خود با خبرنگاران نیز گفته بود رقم بودجه ۸۰۶ هزار میلیارد تومان است که نهایتا سقف بودجه با ۸۰۳ هزار میلیارد تومان بسته شد.

ناگفته نماند ماده واحده لایحه بودجه سال و تبصره‌های آن باید به تایید شورای نگهبان برسد و پس از آن به صورت قانون لازم‌الاجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.