پروژه‌های نیمه تمام اعتماد مردم به دولت را خدشه‌دار می‌کند/تعریف پروژه جدید در کشور قابل توجیه نیست

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نماینده مردم قروه در مجلس گفت: باتوجه به تحریم‌ها و کاهش فروش نفت، تعریف پروژه جدید در کشور قابل توجیه نیست، مگر اینکه در پروژه‌ای حیاتی، نیاز آنی و لحظه‌ای برای مردم وجود داشته باشد.

“حامد قادرمرزی” نماینده مردم قروه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ۷۵ هزار طرح نیمه‌ تمام در کشور و ۲۴ سال زمانی که برای اتمام آن‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: کمیسیون عمران مجلس نیز در رابطه با طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام در کشور بحث‌های زیادی انجام داده است.
وی افزود: دولت نهم و دهم در سه سفری که به استان کردستان داشت، حدود ۱۲۰۰ طرح تعریف و ۱۲۰۰ پروژه را کلنگ زنی کرد، این در حالیست که امروز کمتر از ۱۰ درصد این طرح‌ها شروع شده و هنوز پایان نیافته است.
 
قادرمرزی تصریح کرد: باقیمانده پروژه‌های کلنگ‌زنی شده دولت نهم و دهم حداقل با قیمت سال ، ۷۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی بدون توجه به تورم دارد، اما متاسفانه اعتماد مردم به دولت لطمه خورده، چراکه به وعده‌ها عمل نشده و طرح‌های تعریف شده پایان نیافته است.
 
عضو کمیسیون عمران ادامه داد: باتوجه به محدودیت تحریم‌ها و کاهش فروش نفت بنده معتقدم که تعریف هر پروژه جدیدی در کشور قابل توجیه نیست، مگر اینکه پروژه حیاتی، نیاز آنی و لحظه‌ای برای مردم وجود داشته باشد.
 
قادرمرزی با تاکید بر اینکه مجلس در رابطه با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با دولت همکاری خواهد کرد، گفت: مجلس به طور حتم به دولت یازدهم کمک خواهد کرد تا پروژه‌های حیاتی و عمده مصوبات دولت گذشته را به پایان رسانده و در رابطه با اعتمادسازی مجدد مردم نیز تلاش خواهیم کرد.
 
وی تصریح کرد: اگر کلنگ‌زنی بدون تدبیر و اختصاص بودجه در کشور صورت گیرد و به سرانجام نرسد، متاسفانه باعث خدشه‌دار شدن اعتماد مردم به دولت خواهد شد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: در استان کردستان پروژه‌های نیمه کاره فراوانی داریم که غیر از کلنگ زنی حتی یک ریال پولی برای آن کنار گذاشته نشده و حتی یک ساعت نیز برای آن‌ها کاری صورت نگرفته، اتمام این پروژه‌ها مطالبات به حق مردم است و ما باید در جهت تکمیل این پروژه‌ها و اعتمادسازی مجدد مردم تلاش کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.