پروژه ˝لاله˝ با سیاست‌های وزارتخانه مغایر است

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیت دولت:

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران دربارهٔ پروژه ˝لاله˝، حضور در کنسرت با تک‌خوانی زن، روزنامه بهار و موسسه سینمای مقاومت با خبرنگاران سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سینما ممتاز نیوز؛ علی جنتی دربارهٔ‌ سرنوشت پروژه‌ “لاله” و توقیف این فیلم در مرحله ساخت گفت: از زمان آغاز ساخت این پروژه تاکنون ۶ میلیارد تومان هزینه شده و اگر بخواهیم بودجه‌ای در اختیار این فیلم قرار دهیم باید ۱۰ میلیارد هزینه کنیم تا کامل شود.

وزیر ارشاد ادامه داد: این امکان برای دولت وجود ندارد که چنین بودجه‌ای را به پروژه‌ای اختصاص دهد که از نظر مضمون و محتوا و مسائل حاشیه‌ای مغایر با سیاست‌های وزارتخانه است و ما با این مسئله مشکل داریم.

وزیر ارشاد در خصوص مسایل پیش آمده دربارهٔ موسسه سینمای مقاومت نیز اظهار داشت: موسسه سینمای مقاومت موسسه منحل نشده بلکه باید اساسنامه آن اصلاح شود، چراکه تعیین هیات امنا در صلاحیت آنها نبوده است. ما آن را لغو و باطل نکردیم بلکه آن را به هیات رسیدگی به موسسات فرهنگی ارجاع داده‌ایم.

جنتی دربارهٔ محتوای این اساسنامه نیز گفت: اساسنامه موسسه سینمای مقاومت یک اشکال اساسی دارد و آن این است که در آن اساسنامه هیات امنایی که پیش‌بینی و  ذکر کرده‌اند، اشخاصی از شخصیت‌های حقوقی می باشند.موضوع دیگر این است که کسی نمی‌تواند موسسه را منحل کند به جز شورای عالی انقلاب فرهنگی و مقام بالاتر مثل همان شورای انقلاب فرهنگی آن را باید مطرح کند.

علی جنتی همچنین درباره بحث پیش آمده دربارهٔ تک خوانی زنان در محافل عمومی نیز اظهار داشت: بعضی مراجع اعتقاد دارند که فرقی بین تک‌خوانی و جمع خوانی زنان در کنسرت‌ها وجود ندارد و اصل این است که اصول رعایت شود و مفسده در کار نباشد.

انتهای پیام/۵۵/ 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.