پروژه اضطراب زدایی از افراد جامعه در بیمارستان رضوی مشهد اجرا می شود

پروفسور ˈعلی گرجیˈ روز چهارشنبه در حاشیه این کنگره در بیمارستان رضوی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه که با همکاری متخصصان کلینیک اضطراب ایالت فلوریدا به مدت دو سال اجرا خواهد، یکی از دستاوردهای کنگره بین المللی اضطراب در بیمارستان رضوی مشهد است.

وی ادامه داد: این پروژه در دو بخش ˈکودکان و نوجوانانˈ و ˈبزرگسالانˈ اجرا می شود، در بخش کودکان و نوجوانان به اضطرابهای شایع در این سنین پرداخته می شود که مهمترین محورهای آن اضطراب در مدارس، اضطراب تحصیلی و اضطراب در کودکان دارای خانواده های پرخطر است.

وی بیان کرد: پدیده های طلاق و اعتیاد در خانواده ها منجر به افزایش اضطراب در کودک و نوجوان می شود.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به محورهای اضطراب بزرگسالان نیز گفت: اضطراب در بزرگسالان طیف وسیعی را شامل می شود که شایعترین آن اضطراب شغلی است لذا از همین طریق عوامل این اضطراب بزرگسالان و راههای پیشگیری از آن در این پروژه مورد بررسی قرار می گیرد.

پروفسور گرجی افزود: در قالب این پروژه همچنین برای نخستین بار دوره های آموزشی اضطراب زدایی در دو سطح عمومی و برای آموزش کارشناسان این رشته در بیمارستان رضوی مشهد برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برپایی دومین کنگره بین المللی اضطراب در بیمارستان رضوی مشهد در دو سال آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد با شناسایی انواع و علل اضطرابهای شایع در جامعه و راهکارهای کنترل آن بتوان شیوع اضطراب در کشور را کاهش داد.

نخستین کنگره بین المللی اضطراب در روزهای ۱۷ تا ۱۹ مهر ماه در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد.

۶۵۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.