پروژه تحقیقاتی “بازدهی الکتریکی” تکمیل شد

پس از بیش از ۳ دهه تحقیق و پژوهش آئودی امروز به صورت رسمی از پروژه “بازدهی الکتریکی “رونمایی کرد.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:پس از بیش از ۳ دهه تحقیق و پژوهش آئودی امروز به صورت رسمی‌از پروژه “بازدهی الکتریکی  “رونمایی کرد.

مهندسین خودروساز در طول این پژوهش اطلاعات با ارزشی را بدست آوردند که به احتمال فراوان محصولاتی همچون محصولات آینده سری e-tron را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و خودروساز آلمانی امیدوار است تا بتواند یک معماری سازگار برای خودروهای الکتریکی خود طراحی کند که بتواند در آینده در خودروهای هیبریدی و الکتریکی این شرکت به خوبی پاسخگو و هماهنگ باشد.

مهترین فاکتورهایی که در این پروژه مدنظر بود استفاده از دوازده آیتم خاص همچون ذخیره انرژی تا کنترل پایداری دینامیک بود که در ابتدا بسیاری از تحقیقات بر پایه شبیه سازی بود اما در نهایت حاصل این پروژه تحقیقاتی خودرو F12 e Sport است که در بالا تصویر این خودرو را میبینید.

این خودرو دارای پیشرانه متفاوت از R8 e-tron electric اسپرت است که با استفاده از پکیج باتری ۴۹ کیلووات ساعت بهره گرفته شده است  و در خودرو F12 e Sport’s از باتری ۳۸ کیلووات ساعت که از تشکیل ۲۰۰ باتری سلولی حاصل شده استفاده میشود که این بسته باتری با استفاده از آلومنیوم توانسته است جذب انرژی را بیشتر کرده و در یک تصادف نیز به باتری حداقل آسیب برسد  که میتوانند به طور بالقوه باعث صرفه جویی در جایگزینی یکی از قطعات گرانبهای خودروهای الکتریکی شود.

آئودی از دو موتور الکتریکی در R8 e-tron electric بهره گرفته است که این یکی دیگر از تفاوتهای F12 e Sport با R8 e-tron است زیرا در عوض در این خودرو از ۳ موتور که یکی وظیفه کار در سرعت‌های پایین تر و دوتای دیگر در سرعتهای بالاتر به کمک خودرو خواهند آمد که دارای قدرت پیشرانه ۲۰۴ اسب بخار و ۴۰۵ پوند نیروی گشتاور خواهد بود.

به هر حال کنترل سیستم درایو،دستیار پارک و.. با استفاده از دکمه‌های مرکزی خواهد بود در حالی که بقیه امور از طریق یک سیستم جدید رایانه ای انجام می‌شود.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.