پروژه تدوین مرجع دانش و پیوست فنی امنیت مدیریت شبکه به اجرا در می‌آید

فاوانیوز: پروژه “تدوین مرجع دانش و پیوست فنی امنیت مدیریت شبکه” با هدف تدوین اسناد ملاحظات امنیتی برای پروژه‌های مدیریت شبکه در پژوهشگاه ICT در دست اجراست.
 
به گزارش ممتازنیوز به نقل از تلنا ، پروژه “تدوین مرجع دانش و پیوست فنی امنیت مدیریت شبکه” با هدف تدوین اسناد ملاحظات امنیتی برای پروژه‌های مدیریت شبکه در پژوهشگاه ICT در دست اجراست.

یکی از انتظارات اساسی از پروژه-های مدیریت شبکه، اعمال آگاهانه ملاحظات امنیتی لازم به ویژه در مرحله تعریف آنهاست؛ لذا پروژه مذکور با تکیه بر این اهداف در پژوهشگاه ICT تدوین گردیده است.

بنابر این گزارش، ملاحظات امنیتی بصورت اسناد قابل الحاق به انواع اسناد مناقصات نظیر طراحی، خرید، پیاده‌سازی، بهره برداری، و توسعه مدیریت شبکه تدوین شده‌اند.
این گزارش می‌افزاید، اسناد الحاقی مذکور یا همان پیوست‌های امنیتی برای RFPهای مدیریت شبکه، با یک مرجع دانش جامع در خصوص مباحث امنیت مدیریت شبکه پشتیبانی می‌شوند. معیارها و روش‌های ارزیابی پیشنهادات دریافتی در خصوص RFPهای مدیریت شبکه نیز، از دیگر خروجی‌های پروژه می‌باشد.

گفتنی است، قلمروی مجموعه ملاحظات امنیتی، جنبه‌های مختلف فنی، فیزیکی، تشکیلاتی، حقوقی و تجاری مترتب بر مبحث مدیریت شبکه را شامل می‌شود.

این گزارش حاکی است که در راستای رسیدن به اهداف پروژه، علاوه بر انجام مطالعات کتابخانه‌ای و مروری، آزمون‌های تحلیل صوری و ارزیابی امنیتی نیز، بر روی برخی سامانه‌های نرم‌افزاری و پروتکل‌های ارتباطی مدیریت شبکه صورت گرفته است، که آشکارسازی برخی نواقص امنیتی و پیشنهاد راهکار رفع آنها را در پی داشته است.

لازم به تأکید است که خروجی‌های پروژه پس از نهایی شدن، می‌تواند به عنوان یک بسته کامل در اختیار اپراتورهای مخابراتی قرار گیرد.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.