پروژه شبکه تازه شرکت مخابرات استارت خورد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

پروژه شبکه تازه شرکت مخابرات ایران(NTN ) در معاونت شبکه شرکت ، روز سه شنبه ، ۱۹ آذر۹۲ ، در مراسمی با حضور سید هاشمی ، رییس هیات مدیره ، به طور رسمی ، آغاز به کار کرد .
 
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران ، در این مراسم که مدیران عامل شرکت مخابرات ایران ، شرکت ارتباطات ثابت و شرکت های مخابرات استانها ، نیز ، حضور داشتند ؛  قنبریان ، معاون شبکه مدیرعامل ، به تشریح ارتباط پروژه های جریان کاری شبکه با نقش وبرنامه تحول پرداخت و گفت : پروژه NTN ، دو خروجی اصلی دارد که اولین ومهمترین خروجی آن، استراتژی شبکه شرکت مخابرات ایران وخروجی دوم Action Planing, Planing یا پوشش ثابت وسیار در مخابرات است.
 
معاون شبکه مدیرعامل ، نتیجه این پروژه را ایجاد یک هم افزایی مناسب دانست و افزود: دو پروژه NOC و IP network در کنار پروژه NTN برای شکل گیری یک بستراستاندارد وامن تعریف شده اند .
 
قنبریان ، وجود یک طرح جامع ونقشه راه برای تحول شبکه شرکت مخابرات ایران و بهبود کارایی شبکه تلفن ثابت را از ضرورت های اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود : اجرای NTN ، با کاهش هزینه های نگهداری و ارتقای شبکه کنونی ، بستر مناسب را برای همگرایی ثابت وسیار به وجود می آورد.
 
وی همچنین ایجاد امکان ارایه هرگونه سرویس ارزش افزوده و باند پهن بر روی شبکه PSTN موجود را از مزایای این پروژه برشمرد و افزود : از آنجایی که در شرایط کنونی ، لزوم حرکت به سمت فناوری های تازه بیش از پیش احساس می گردد بنابراین اجرای پروژه NTN ضمن بالا بردن ضریب جذب فناوری های نوین ، میزان تاثیرگذاری پروژه های دیگر را نیز درحوزه شبکه بالا خواهد برد .
 
قنبریان ، با بیان اینکه حفظ وافزایش تعداد مشتریان از طریق خدمات تازه و ایجاد همگرایی در دستورکارسیاست های کلان شرکت است ؛ گفت: با اجرای این پروژه ، امکان مدیریت متمرکز کل شبکه وافزایش درآمد شرکت مخابرات ایران از طریق ارایه خدمات تازه وکاهش هزینه های عملیاتی درحوزه شبکه ثابت به وجود می آید.
 
وی تحلیل وضعیت موجود و مطالعات تطبیقی ، ترسیم وضعیت مطلوب و تدوین استراتژی و طرح اجرایی برای شبکه NGN / IMS را سه فاز اصلی اجرای پروژه عنوان کرد و افزود: در فاز اول پروژه ؛ ضمن تحلیل وضعیت موجود شبه توسط شرکت KT‌؛ مطالعات تطبیقی برای شناسایی نقاط ضعف وقوت برای مهاجرت به سمت NGN / IMSانجام خواهد شد .
 
معاون شبکه مدیرعامل ، استخراج معماری مطلوب شبکه ثابت وسیار را گام بعدی در فاز دوم اجرای پروژه دانست و گفت : درنهایت در فاز سوم استراتژی شبکه شرکت مخابرات ایران تدوین خواهد شد .
 
وی موفقیت دراجرای این پروژه را درگرو همکاری مدیران استان ها دانست وافزود : با همکاری تمامی مدیران حوزه ثابت و سیار و مدیرعامل شرکت های مخابرات استانها ، امیدواریم بتوانیم در مهلت مقرر این پروژه را به سرانجام برسانیم .
 
قنبریان ، همچنین از پایان دو پروژه بهبود سطح سرویس(SLI) و مدیریت زنجیره پشتیبانی (SCM ) درجریان کاری شبکه خبر داد و افزود: با اجرای پروژه SLI وضعیت شبکه فعلی مخابرات در سراسر کشور بررسی و ۱۲ شناسنامه برای آن تهیه وتدوین شد .همچنین با اجرای پروژه SCM ،نیز ، تجهیزات وقطعات فنی مورد استفاده شبکه مخابراتی کشور ، با تهیه آمار واطلاعات آن شناسایی و برای استفاده به بخش های فنی ذی ربط ، معرفی شد.
 
وی گفت : پروژه NTN با مشاوره شرکت KT از کره جنوبی انجام خواهد شد . این پروژه طی مدت ۶ ماه وبه مسوولیت فرشاد امین ،پیاده سازی و اجرا می گردد.
 
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.