پروژه صدر ویژگی دریافت عوارض از خودروها را ندارد

۲۶م آذر ،

شورای شهر به طرح دریافت عوارض در پل صدر روی خوش نشان نداد

پروژه صدر ویژگی دریافت عوارض از خودروها را ندارد

پل صدر اولین بزرگراه دو طبقه پایتخت خواهد بود، اما این پل قرار است اولین گذرگاه داخل شهر تهران هم باشد که شهرداری برای رفت و آمد مردم از آن عوارض دریافت می‌کند. هنوز لایحه دریافت عوارض برای استفاده از طبقه دوم بزرگراه صدر به شورای شهر فرستاده نشده اما رئیس کمیسیون عمران شورا معتقد است شرایط پل صدر به گونه‌ای نیست که بتوان از خودروها عوارض دریافت کرد.

به گزارش «عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی  بزرگراه دو طبقه صدر که با هزینه بیش از هزار میلیارد تومان در حال ساخته‌شدن است یکی از بزرگترین پروژه‌های پایتخت محسوب می‌شود که منابع شهر صرف ساخت آن شده است. حمزه شکیب دربارهٔ تصمیم شهرداری برای دریافت عوارض از خودروهای عبوری از طبقه دوم این پل می‌گوید: شهرداری می‌گوید اگر کسی نمی‌خواهد وارد ترافیک شود و راحت‌تر عبور کند عوارض بدهد.  همه که از این پل استفاده نمی‌کنند، بنابراین کسانی که استفاده می‌کنند باید عوارض بپردازند.

او البته می‌گوید که دریافت عوارض در این پروژه را قبول ندارد اما اظهار نظر قطعی دربارهٔ آن را به مطالعه و بررسی لایحه شهرداری موکول می‌کند. به اعتقاد رئیس کمیسیون عمران شورا اگر عوارض برای طبقه دوم بزرگراه صدر در نظر گرفته شود عده‌ای بالا نمی‌روند که این موضوع دوباره سبب شلوغ‌شدن خیابان‌های پایین پل می‌شود و مردم آن محله علاوه بر اینکه باید منظر پل را تحمل کنند باید ترافیک مضاعف آنجا را هم تحمل کنند.

به گفته شکیب برای دریافت عوارض در بزرگراه صدر باید همه زوایا در نظر گرفته شود چرا که هنوز مشخص نیست چطور می‌شود از خودرویی که از تونل خارج می‌شود عوارض دریافت کرد و یا میزان عوارض را متناسب با مسیر مشخص کرد.

او معتقد است که شهرداری باید سازوکارهای این موضوع را به روشنی مشخص کند و باید لایحه بیاورند تا شورای شهر آن را بررسی کند. شکیب می‌گوید بار دریافت عوارض نباید به مردم محل تحمیل شود و می‌گوید: اگر عوارض دریافت شود شرایط مسیر طوری است که بازهم فشار به اهالی محل می‌آید. اهالی این محل شرایط دشوار ساخت و منظری که آنجا مانده است و مشکل آلودگی صوتی را باید تحمل کنند و نباید به مشکل‌های آنها ترافیک را هم اضافه کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورا معتقد است که برای اظهارنظر قطعی دربارهٔ دریافت عوارض باید شهرداری لایحه آن را به شورا ارائه کند و بررسی دقیقی در این زمینه انجام شود با این حال او اضافه می‌کند: در یک بررسی اجمالی می‌توان گفت که این پروژه این ویژگی را ندارد که شهرداری بخواهد از عده‌ای عوارض بگیرد.

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.