پروژه کابل اینترنت بندرعباس متوقف شد

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از توقف پروژه تامین بخشی از پهنای باند اینترنت بین الملل کشور از مسیر بندرعباس که حدود یک سال پیش به یک شرکت اینترنتی سپرده شده بود به دلیل عدم همکاری طرف خارجی قرارداد، خبر داد.
شرکت ارتباطات زیرساخت اواخر سال ۸۹ تامین بخشی از پهنای باند اینترنت کشور را طی قراردادی به کنسرسیوم پارس گیتی ارتباط (PGE ) واگذار کرد که قرار بود ایجاد این درگاه بین‌المللی جدید توسط این بخش علاوه بر امکان افزایش ظرفیت پهنای‌ باند اینترنت بین‌الملل، امنیت تامین اینترنت کشورمان را افزایش دهد.
براساس قرارداد منعقده میان شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت پارس گیتی ارتباط ، این شرکت مجری سرمایه گذاری در زمینه پهنای باند بین‌الملل در منطقه شد و در این راستا قرار بود شرکت پارس گیتی با همکاری شرکت اتصالات امارات متحده عربی به خریداری ظرفیت پهنای باند اقدام کرده و با قیمت روز آن را به شرکت ارتباطات زیرساخت بفروشد و در نهایت توزیع این پهنای‌باند در کشور توسط شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گیرد.
احمد پورنگ نیا معاون شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با خبرنگار مهر از توقف این پروژه به دلیل عدم همراهی شرکت خارجی طرف قرارداد پارس گیتی ارتباط خبرداد و اظهار داشت: متاسفانه این پروژه به طور کامل متوقف شده است.
وی با بیان اینکه کنسرسیوم “پارس گیتی ارتباط” به عنوان مجری سرمایه گذاری در زمینه پهنای باند بین الملل با همکاری شرکت اماراتی باید نسبت به خرید ظرفیت پهنای باند اقدام می کرد، ادامه داد: متاسفانه این شرکت خارجی برخورد مناسبی با پارس گیتی ارتباط نداشت و به همین دلیل این پروژه در اجرا ناکام ماند.
پورنگ نیا تاکید کرد که شرکت ارتباطات زیرساخت برنامه های موردنظر برای تامین ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور را از طریق پروژه های دیگری پیگیری می کند.
به گزارش مهر، با امضای این قرارداد (Landing Party Agreement) برای ایجاد درگاه بین‌المللی جدید در بندرعباس و اتصال به شاهراه‌های بین‌المللی بین شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت پارس گیتی ارتباط طبق برنامه ریزی‌های اولیه ظرفیت درنظر گرفته شده برای این پروژه بیش از ۲۰ لینک STM64 بود که امکان افزایش آن نیز با ورود تکنولوژی های جدید وجود داشت.همچنین پیش بینی شده بود این پروژه که برای مدت ۲۰ سال به بخش خصوصی سپرده شده بود بیش از ۷ میلیون دلار برای دولت درآمدزایی داشته باشد.
با توجه به اهمیت ایجاد این درگاه بین‌الملل در رسیدن به اهداف ایران ۱۴۰۴ و در راستای تامین منافع استرتژیک ملی و حفظ استقلال کشور، تثبیت جایگاه ایران به عنوان هاب منطقه‌ای برای ارتباطات زیرساختی مخابراتی و انتقال دیتا یکی از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای این پروژه عنوان شده بود.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.