پروژه های اقتصادی میان ایران و ارمنستان باید زود تر به نتیجه نهایی برسد

داخلی خبر سیاسی

کد مطلب : ۱۲۳۷۲۸

پروژه های اقتصادی میان ایران و ارمنستان باید زود تر به نتیجه نهایی برسد

رئیس جمهور در دیدار با وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان:

پروژه های اقتصادی میان ایران و ارمنستان باید زود تر به نتیجه نهایی برسد

خبرگزاری ممتاز: آرمن موسسیان، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان عصر امروز با دکتر حسن روحانی رییس جمهور دیدار و پیام کتبی رییس جمهور کشورش را تقدیم کرد.

پنجشنبه ۱۶ آبان – ۲۱:۰۸

به گزارش ممتاز به نقل از ایمنا, دکتر روحانی در این دیدار ضمن تشکر از حضور رییس جمهوری ارمنستان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، روابط ایران و ارمنستان را خوب و صمیمانه توصیف و اظهار امیدواری کرد روابط دو کشور در همه زمینه ها خصوصا در مسائل فرهنگی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.
رئیس جمهور با اشاره به پروژه های اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد با توجه به عزم رییس جمهور ارمنستان مبنی بر توسعه روابط با ایران این پروژه ها زودتر به نتیجه برسد.
روحانی با تاکید بر اهمیت مسایل زیست محیطی محدوده رود ارس به معضل پساب های معدنی و صنعتی اشاره و اظهار امیدواری کرد این مسأله نیز با اراده سریع مسئولان دو کشور برطرف شود.
آرمن موسسیان، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش ایران و ارمنستان گفت: رییس جمهور، دولت و ملت ارمنستان به روابط با ایران بسیار علاقمندند.
وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در روابط سیاسی بین دو کشور وجود ندارد، گفت: ارمنستان تلاش می کند، روابط خود را با ایران در زمینه های اقتصادی و فرهنگی بیش از قبل توسعه دهد و ما از ایران تقاضا داریم زمینه های بیشتر همکاری ها میان دو کشور را فراهم کند.
وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان با اشاره به تلاش مضاعف کشور متبوعش برای رفع موانع پروژه های مشترک اقتصادی بین دو کشور گفت: به جمهوری اسلامی ایران اطمینان می دهیم که این پروژه ها به زودی به نتیجه خواهند رسید.
وزیر انرژی ارمنستان در پاسخ به درخواست رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی به مسائل زیست محیطی محدوده ارس گفت: علاقمندیم یک کمیسیون مشترک از سوی دو کشور برای بررسی و حل مشکلات زیست محیطی محدوده ارس تشکیل شود.

Share/Save/Bookmark


خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.