پروژه IllumiRoom مایکروسافت، آرزوی بازی خورها

ممتازنیوز:

gsmarena_001

شرکت مایکروسافت با کنسول بازی XBOX خود توانسته است که رقابت خوبی با شرکت های بزرگ دنیای بازی مانند شرکت سونی داشته باشد و محصولات XBOX360 و PS3 رقبای بسیار سرسختی برای همدیگر بوده اند. در سال جاری میلادی سونی از مشخصات اولیه کنسول پلی استیشن۴ خود پرده برداری کرد و متعاقب آن نیز مایکروسافت تاریخ ۳۱ اردیبهشت را برای معرفی مشخصات اولیه کنسول جدید XBOX720 اعلام نمود.

اما آیا انتظارات از کنسول های بازی جدید شرکت های بزرگ صرفا در ارتقاهای سخت افزاری و بالاتر بردن اعداد و ارقام خلاصه می شود؟ پاسخ آن در هنگام رونمایی رسمی از کنسول های جدید مشخص خواهد شد، اما اکنون قصد داریم به معرفی تکنولوژی بپردازیم که در صورت معرفی و موفقیت آن می تواند دنیای کنسول های بازی و جذابیت های خاص آن را دچار دگرگونی کند.

در نمایشگاه CES امسال شرکت مایکروسافت حرف از پروژه ای با نام IllumiRoom به میان آورد که می تواند رویای خیلی از کاربران و علاقه مندان به بازی های رایانه ای را به واقعیت تبدیل کند. در پروژه ذکر شده، تصویر از محدوده صفحه نمایش خارج می گردد و کاربر را با رقص نورها و پروژکتورهای ویژه خود در محیطی خاص و منحصربفرد قرار می دهد. البته احتمال استفاده از آن در کنسول جدید که به زودی رونمایی می گردد پایین است اما با معرفی آن در هر زمانی می تواند نسل جدیدی از کنسول های بازی لقب بگیرد.

امروز این شرکت اقدام به انتشار ویدیوی دموی این قابلیت نمود که شما می توانید آن را تماشا کنید.

 همانطور که ملاحظه فرمودید، کنسول جدید شامل یک پروژکتور بر روی میز مقابل صفحه نمایش و یک سنسور مشابه کینکت در XBOX 360 می باشد. نکته جالب آن است که دیوار پشت صفحه نمایش به دلیل توانایی بالای سنسورهای کینکت لازم نیست که به صورت تخت باشد. حتی سنسور تعبیه شده تصویر را علاوه بر محدوده دیوار و کف، به صورتی ۳ بعدی در فضا به نمایش می گذارد که قابلیت فوق العاده چشم گیری است.

ظاهرا زمان زیادی به پایان عمر دنیای صفحات نمایش باقی نمانده است و در آینده ای نزدیک محتواهای تصویری، فیلم ها و بازی ها با احساسات و حواس چندگانه کاربر تلفیق می گردند و نقش مفهوم کلاسیک نمایشگر تخت کم رنگ خواهد شد.

GSMArena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.