پرویز شیخ طادی از ساخت فیلم « کوروش کبیر » انصراف داد

ممتازنیوز:

IMG17085636

ساخت پروژه سینمایی «کوروش کبیر» به کارگردانی پرویز شیخ طادی متوقف شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر ، پرویز شیخ طادی کارگردان سینما با اشاره به این که ساخت پروژه «کوروش کبیر» توسط وی متوقف شده است گفت: پروژه سینمایی «کوروش کبیر» یک اثر متفاوت است و نمی توان چنین پروژه ای را در یک یا دو فیلم سینمایی خلاصه کرد. بعد از پژوهش‌ها و نگارش بخش هایی از فیلمنامه به این نتیجه رسیدیم که برای به تصویر کشیدن درست این شخصیت بزرگ تاریخی باید ۱۱ فیلم سینمایی ساخته شود.

وی که مدت‌ها به دنبال سرمایه‌گذار داخلی برای ساخت این فیلم بوده است، بیان کرد: هرچند بعد از مدتها سرمایه‌گذار مناسبی برای این فیلم سینمایی پیدا شد، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی دیگر از حامیان برای ساخت چنین پروژه بزرگ سینمایی اعلام آمادگی نکرد، این درحالی است که ما برای ساخت چنین فیلمی به حمایت این وزارتخانه نیاز داشتیم.

کارگردان فیلم سینمایی «روزهای زندگی» توضیح داد: ما به دنبال آن بودیم که این فیلم سینمایی را در خارج از کشور جلوی دوربین ببریم اما متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت این فیلم وارد گود نشد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که برسر راه ساخت «کوروش کبیر» وجود دارد، این است که سرمایه گذاران از ما می خواستند ضمانت لازم برای پخش این فیلم در ایران و خارج از ایران به آنها واگذار شود ولی ما نمی‌توانیم چنین ضمانتی را به سرمایه‌گذار بدهیم به همین دلیل صادقانه گفتیم که نمی توان تضمین محکمی برای چگونگی اکران فیلم داد و همین مسئله سبب شد تا سرمایه‌گذاران نیز کمی نسبت به ساخت فیلم دچار تردید شوند.

شیخ طادی در پایان گفت: ساخت این فیلم سینمایی فعلا متوقف شده و نمی‌دانم چه زمانی شرایط برای ساخت این فیلم سینمایی فراهم خواهد شد.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.