پریشان حالی صهیونیستها

جام جم آنلاین: روزنامه مصری الاهرام نوشت: برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران، آرامش را از محافل صهیونیستی گرفته است.

این روزنامه در پایگاه اینترنتی امروز خود در گزارشی به قلم “عادل شهبون” نوشت: از زمان شروع مقدمه چینی ها برای برگزاری اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران، اسرائیل لحظه ای آرام نگرفت و تمام تلاش خود  را کرد تا نگذارد بیشترین تعداد از رهبران و نمایندگان کشورها در آن شرکت کنند.

درهمین راستا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل خواست برای شرکت در این اجلاس به ایران سفر نکند و این سفر را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.

روزنامه های صهیونیستی نوشتند این تصمیم محمد مرسی رئیس جمهور مصر سران اسرائیل را خشمگین کرده است.

اسرائیل جنگ دیپلماتیک فشرده ای را در کشورهای جهان برضد ایران آغاز کرد تا بتواند نتایج اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها را که در تهران برگزار خواهد شد، تحت تاثیر قرار دهد اما این تلاشها ناکام ماند.

پایانی بر دروغ پردازی ها

در حالی که پیش از این برخی رسانه‌های رژیم های مرتجع عرب مانند شبکه العربیه عربستان و الجزیره قطر، با هدف ضربه زدن به محور مقاومت و نظام حاکم سوریه، در تبلیغاتی گسترده  مدعی شده بودند که فاروق الشرع از دولت بشار اسد جدا شده است، اما دیدارعلاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با فاروق الشرع، دم خروس رژیم های عربی و رسانه های آنها را برملا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بروجردی در دمشق با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، و فاروق الشرق معاون وی دیدار و گفتگو کرد و به دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های وابسته به رژیم‌های مرتجع عرب دربارۀ الشرع پایان داد.

بروجردی و مسئولان سوری در این دیدارها  درباره بحران سوریه و تلاش‌های دشمنان محور مقاومت رایزنی کردند.

جو سازی ضدانقلاب درباره موسوی

طی هفته گذشته رسانه های وابسته به جریان فتنه با به راه انداختن بوق های تبلیغاتی خود بر سر بیماری میر حسین موسوی و انتقال وی به بیمارستان، سعی درالقای لزوم آزادی وی از حبس خانگی کردند .

به گزارش “محدوده” ، شورای موسوم به راه سبز امید که سرپرستی آن را اردشیر امیر ارجمندی مشاور میر حسین موسوی بر عهده دارد ، در همین رابطه بیانیه ای را با عنوان “رفع حصر خانگی  به بهانه بیماری موسوی” صادر کرده است و طی نامه ای “به بان کی مون ” از وی خواسته تا در صورت سفر به ایران برای شرکت در اجلاس غیر متعهد ها به دیدار آنها برود .

این در حالی است که بنا به گفته منابع آگاه موسوی چند روز پیش به دنبال یک معاینه پزشکی به بیمارستان برده شده و بعد از رفع عارضه به محل سکونت خود بازگردانده شده است و هم اکنون در سلامت کامل به سر می برد .

نمی توان اصلاحات را مرده فرض کرد

امیر محبیان، تحلیلگر سیاسی اصولگرا در گفتگو با روزنامه آرمان عنوان می‏کند که نه اصلاحات را مرده می‏داند و نه این دست اظهارات را گمانه‌زنی ‏های قطعی.

وی گفت: باید بپذیریم اصلاحات حذف شدنی نیست. حالا اگر فردی از منتفی شدن تاریخ استفاده برخی نمایندگان سیاسی جریان اصلاحات سخن بگوید. این سخن نامعقول نیست ولی در کل نمی ‏توان اصلاحات را در جامعه مرده فرض کرد.
 
محبیان تاکید کرد:در مورد وزن جریانات اساسا می‏ توان گمانه‌زنی کرد ولی تا زمانی که در پای صندوق، این وزن توسط مردم اعلام نشود، هر گمانه‏ای غیرمستند است. البته باید به فاکتور ضریب نفوذ هم توجه کنیم. اگر اصلاح طلبان فکر می‏کنند که ضریب نفوذ دارند، نباید نگران تعدد رسانه ‏های اصولگرا باشند. البته حق اصلاح طلبان این است که از امکانات بیشتری برخوردار باشند و تحقق چنین امری ، نیازمند حرکت معقولانه ‏تر و آرام‏تر خود اصلاح طلبان هم هست.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.