پرینت مراکز مشاوره انتخاب رشته نهایی نیست

جام جم آنلاین: رئیس گروه مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: پرینت رشته های پیشنهادی مراکز مشاوره انتخاب رشته دانشگاهی به منزله رشته های نهایی و قطعی قابل ثبت در سامانه اینترنتی سازمان سنجش نیست.

ابوالفضل رحمانی افزود: بر اساس گزارش های دریافت شده از پایگاه های مشاوره انتخاب رشته ، برخی داوطلبان به اشتباه ، پرینت پیشنهادی سازمان سنجش یا مؤسسات آزاد را بدون اولویت بندی و گزینش نهایی رشته ها ، مبنای انتخاب نهایی قرار می دهند .

وی گفت: این افراد متاثر از تبلیغات در این باره تصور می کنند پرینت رشته های پیشنهادی برای انتخاب نهایی کافی است و به بررسی دوباره و مراجعه به مشاوران نیازی ندارد در حالی که پرینت پیشنهادی ، فقط احتمال قبولی را مطرح می کند اما به هرحال داوطلبان می توانند با انتخاب نهایی رشته های مدنظر آن را در سامانه سازمان سنجش ثبت کنند.

رحمانی، مراجعه به متخصصان پس از دریافت پرینت رشته های پیشنهای را ضروری دانست و توصیه کرد: داوطلبان هنگام ثبت نهایی رشته های انتخابی از فرد مورد اعتمادشان کمک بگیرند به این نحو که یکی کد رشته ها را بخواند و دیگری ثبت کند و کد رشته های ثبت شده حتما بار دیگر بررسی شود تا اشتباه ثبت نشده باشد.

وی ، علاقه و توان علمی داوطلبان،‌ وضع فرهنگی اقتصادی خانواده داوطلب و وضع بازار کار رشته ها را از مهم ترین شاخص ها در انتخاب نهایی رشته های دانشگاه برشمرد .(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.