پرچم‌دار تجمع اصولگرایان هستم/کسانی که با رهبری زاویه دارند نباید امور را به دست بگیرند

۲۱اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار احزابممتازنیوز، علی اکبر ولایتی امشب با حضور در دانشگاه امام صادق(ع) ضمن پاسخ به دانشجویان با اشاره به اینکه یک نفر باید با تیم قوی بیاید تا بتوان صحنه انتخابات را به نفع اصولگرایان و پایبندان به نظام به پیروزی حفظ کرد، اظهارداشت: کابینه‌ای که تشکیل می‌دهم اولین شرطش برای اعضا، متدین بودن است.
وی تصریح کرد: هر کس می‌خواهد در دولت آینده فعالیت کند، باید خداترس، باتقوا و متدین باشد، چرا که این امر شرط اول ماست.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تجربه دومین شرط ما برای حضور اشخاص در دولت آینده است تصریح کرد: منظور از تجربه همان مدیریت در کار است و معتقدیم اشخاص جوان و با تحصیلات در حوزه‌های تخصصی باید به کار گرفته شوند، اما مدیریت باید در دست با تجربه‌ها باشد و مغز متفکر حوزه‌های مختلف کشور باید به اشخاص با تجربه سپرده شود.

ولایتی مشورت پذیری را شرط دیگری برای حضور در دولت آینده عنوان کرد و بیان داشت: باید از بروکراسی حاکم بر سیستم حکومتی مقداری جلوتر رفت و از کمیسیون مشورتی با حضور اشخاص صاحب نظر استفاده کرد و دیگر شرط رعایت اعتدال در کار است.

عضو ائتلاف ۲+۱ در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ضرورت حضور شما برای شرکت در انتخابات چه بوده گفت: اگر کسی به این نتیجه رسیده باشد که بتواند گوشه‌ای از اداره کشور را به دوش بگیرد وظیفه شرعی این است که خود را عرضه کند، بنابراین بنده به این نتیجه رسیدم که بعضی مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل ادامه افزود: بنده پرچم‌دار تجمع اصولگرایان هستم و در مجلس هشتم با ائتلاف ۵+۶ صحنه را با رهنمود پیشکسوتان و اصولگرایان مدیریت کردم و به همین خاطر اصولگرایان در مجلس هشتم و نهم اکثریت آرا را در اختیار گرفتند.

ولایتی اظهار داشت: ما فکر کردیم اگر تصرف پیش آید طرف مقابل هماهنگ عمل می‌کند و گفتیم که ما چرا هماهنگ عمل نکنیم و پایه دعوت ائتلاف سه‌گانه با بنده بود که شرط کردیم یک نفر با تصمیم مشترک جامعتین انتخاب شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به این سوال که طرف مقابل شما در انتخابات کیست؟ بیان داشت: جبهه اصلاح‌طلب و دولت که امروز همگی با هم برای ثبت نام در انتخابات آمده‌اند جبهه مقابل ما می باشند و همانطور که دیدید از سخنگوی وزارت امور خارجه تا روزنامه نگار همگی برای ثبت نام آمدند که این امر مبین این است که صحنه کاملا هدایت شده بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل، در پاسخ به این سوال که آیا حضور هاشمی در حضور شما اثرگذار است تأکید کرد: به هیچ وجه چرا که بنده با عزم خود آمده‌ام و باید کسانی که با مقام معظم رهبری زاویه ندارند جمع شوند تا آنها که با ایشان زاویه دارند امور کشور را در دست نگیرند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا شما گفته‌اید هاشمی در فتنه ۸۸ نقش نداشته افزود: بنده نگفتم که دست داشته، اما بارها گفته‌ام که هر کس در روزگار بسیار حساس سال ۸۸ صریحا در برابر فتنه موضع گرفت در خط رهبری است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هاشمی تکیه‌گاه و ساکت فتنه بوده اظهار داشت: ایشان آن موضعی که باید می‌گرفت را نگرفت و حضرت آقا را همراهی نکرد.

ولایتی در پاسخ به این سوال که تناسب تشکیل ائتلاف سه گانه چه بوده گفت: نظرسنجی معیار است اما همه آن نیست؛ ما تصمیم گرفته‌ایم که در مدت ۲۰ روزه فعالیت تبلیغاتی همگان مواضع ما را بشنوند به همین خاطر با جامعتین صحبت کرده‎ایم و تابع آنها هستیم و زمانی که جامعتین از ما پرسید اگر نفری خارج از ائتلاف از اصولگرایان بالا بیاید موضع شما چیست ما هر سه نفر به آنها اعلام کردیم آن شخص را قبول داریم.

ولایتی در پاسخ به این سوال که چرا ائتلاف ۲+۱ تبدیل به رقابت شده تصریح کرد: این طور نشده، بلکه ما سه نفر برنامه تبلیغاتی برای حضور در انتخابات داریم و پیشنهاد من به صدا و سیما آن است که مناظره‌هایی با گروه‌های دیگر به این شکل که ما سه نفر در یک سو و دیگران هم در روبروی ما بنشیند انجام دهیم.

ولایتی در پاسخ به این سوال که به نفع جلیلی کنار می‌روید یا خیر؟ گفت: درهای ائتلاف باز است اما هسته مرکزی سه‌گانه است و باید بگویم ما تا امروز نمی‌دانستیم که سعید جلیلی برای انتخابات رئیس جمهوری کاندیدا می‌شود، اما اگر جامعتین از ایشان حمایت کرد همگی از وی حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جلیلی از نفرات ائتلاف سه گانه اصلح‌تر است یا خیر اظهار داشت: نباید این سوال را پرسید.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود نظر آیت‌الله مهدوی کنی به حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نزدیکتر است افزود: من خبری از این جزئیات ندارم اما شنیده‌ام که ۵ نفر دور هم نشسته‌اند که یکی دو رأی و دیگری یک رأی آورده و آیت‌الله مهدوی کنی به من فرموده‌اند اگر شرایط برای کاندیدای اصولگرا یکسان باشد بنده شخص روحانی را ترجیح می‌دهم.

ولایتی در پاسخ به این سوال که دربارهٔ آینده نظام درحوزه اقتصاد چه برنامه‌ای دارید، تصریح کرد: غالب مردم در شرایط مطلوبی زندگی نمی‌کنند و ظرف چند هفته ثروت اشخاص نصف می‌شود یعنی ارزش پول ملی سقوط آزاد می‌کند؛ دوم اینکه تورم سال به سال در کشور ۳۱ الی ۳۲ درصد و تورم نقطه به نقطه ۴۰ درصد بوده است که یک بلای حاد برای جامعه است.

وی افزود: حجم نقدینگی از حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که نشانگر پول فراوان و تولید کم در کشور بنابراین ما برنامه ۱۰۰ روزه‌ای برای اقتصاد داریم تا بتوانیم جلوی تورم را بگیریم و کارگاه های کوچک هم تنفس بدهیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا تیم کارشناسی اقتصادی خود را معرفی می‌کنید یا خیر گفت: ما از تیم دکتر نهاوندیان که از مشاورین و همکاران اقتصادی ما می باشند استفاده خواهیم کرد.

ولایتی درپاسخ به این سوال که دربارهٔ انرژی هسته‌ای چگونه می‌توانید به اهداف مورد نظر برسید تأکید کرد: مقاومت در حمایت و دفاع از ارزش‌ها از اصولی است که ما به آن پایبندیم، اما حفظ دستاورد هسته‌ای به معنای حفظ تحریم نیست و اگر چنین بود، یعنی اینکه تدبیر ما مشکل دارد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: اگر تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه هسته‎ای اعمال شود مسئله هسته‌ای بدون افزایش تحریم قابل حل است و هنر این است که دستاورد هسته‎ای بدون تنگ شدن حلقه اقتصادی برای مردم حل شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.