پری ملکی زمستان نیاوران را بهاری کرد/ سفره هفت سین در نیاوران پهن شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

پری ملکی در دومین شب از بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در بخش ویژه بانوان در فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفت و به اجرا تصنیف‌هایی با موضوع بهار پرداخت.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین/ عصر جمعه سرد زمستانی ۲۵ بهمن ماه، فرهنگسرای نیاوران هوای بهاری را تجربه کرد و با نوای پری ملکی و ساز گروه موسیقی “خنیا” به استقبال نوروز رفت.

بخش اول کنسرت ویژه بانوان گروه خنیا که به اجرای تصانیف قدیمی با موضوع نوروز و بهار اختصاص داشت با تصنیف ” ز فروردین” آغاز شد و در ادامه تصنیف ” بهار آمد”، چهار مضراب، تصنیف “خوش باد این محفل….” و تصنیف ” نوروز” به پایان رسید. در این اجرا که همراه با حرکات آیینی ملودی آرام نیا همراه بود بر اساس تصنیف های مختلف حرکاتی طراحی و اجرا می شد که همراه با تصنیف نوروز این هنرمند به چیدمان سفره هفت سین پرداخت.

بخش دوم کنسرت با پیش درآمد آغاز و در ادامه تصنیف‌های “فروردین”، “کبوتر حرم”، “آمد نو بهار”، “باد بهاری” ، “لاله رو” اجرا شد که در میان این تصانیف‌ که همراه با حرکات آیینی بود، آوازهایی مرتبط با بهار بر اساس اشعاری از مولوی، حافظ و سیمین بهبهانی نیز اجرا شد.

در این اجرا که با استقبال بسیار بانوان هنر دوست همراه بود و گیتی خسروی خواننده اپرا و زهره آقالو بازیگر و کارگردان نیز در میان حاضرین بودند. اجرای موضوعی تصنیف‌های بهاری حال و هوای دیگری را در این کنسرت رقم زد.

پری ملکی موسیقی‌دان و خواننده باسابقه و سرپرست گروه “خنیا” که همواره در کنسرت‌های ویژه بانوان نگاهی متفاوت را دنبال می‌کند در این اجرا با انتخاب موضوع نوروز و بهار توانست رضایت علاقمندان را جلب کند. اگرچه همچنان مشکلات کنسرت بانوان که به سبب عدم توجه رسانه‌ها و انعکاس خبرها آنها و نبود آهنگساز به سبب مشکلات مالی در این زمینه شاهد  قطعات تازهی در  کنسرت‌های بانوان نیستیم و بیشتر مخاطبان با آهنگ‌های خاطره انگیز همراه می‌شوند.

نکته قابل توجه کنسرت گروه “خنیا” این بود که پری ملکی سرپرست و این خواننده با دست شکسته به اجرای برنامه پرداخت.

همچنین از دیگر نکات قابل توجه این بود که در جشنواره امسال صدابرداری کنسرت‌های بانوان به عهده سوسن بخشایش صدابردار حرفه ای رادیو است که این موضوع سبب رضایت و خوشنودی گروه‌ها و همچنین مخاطبان شده است.

 گروه‌های بانوان از نحوه برگزاری، ارائه کاتولوگ‌های جشنواره به صورت سی دی بسیار راضی می باشند و معتقدند برگزاری کنسرت‌های بانوان ساعت ۱۸ با استقبال بیشتری همراه بوده است.

بنابراین گزارش، آوا ایوبی (تارباس)، شیما بلوکی‌فر (کمانچه)، مرضیه رحیم‌زاده (سنتور)، مریم ملا (تنبک)، ملودی‌آرام‌نیا (حرکات آئینی)  اعضا و نوازندگان گروه خنیا بودند که پری ملکی را همراهی می کردند.

انتهای پیام/

 

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.