پزشک خانواده به دنبال حفظ، تامین و ارتقاء سلامت مردم است

پنجشنبه ۲۵ خرداد – ۱۰:۴۲:۱۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- پزشک خانواده به دنبال حفظ، تامین و ارتقاء سلامت مردم است و نگاه درمانی فقط بخشی از کارکرد پزشک خانواده شهری است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در نشست مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان هرمزگان با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرها گفت: اگر طرح پزشک خانواده در شهرها به خوبی اجرا شود ، فرهنگ سلامت جامعه و  مردم تغییر می کند وعلاوه بر ارتقاء سلامت، کاهش مصرف دارو و آزمایش‌ها به دنبال دارد.
محمود حسین پور با اشاره به نقش پزشک خانواده در ابعاد مختلف سلامت جامعه ابراز کرد: پزشک خانواده  همه ابعاد سلامتی را در بردارد و در واقع پزشکان در مباحث آموزشی  و پیشگیری در همه گروه‌های جامعه  نقش به سزایی دارند.
وی به عملکرد کمیته‌های ستاد اجرایی پزشک خانواده استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: کمیته های مختلف مورد نیاز  در مرکز بهداشت استان هرمزگان تشکیل شده است و آموزش‌های مورد نیاز طبق برنامه عملیاتی به تدریج داده می‌شود همچنین در این راستا اطلاع‌رسانی به مردم نیز‌ آغاز شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان نقش پزشک خانواده را نقش سلامت ‌محور عنوان کرد و یاد آور شد: پزشک خانواده به دنبال حفظ، تامین و ارتقاء سلامت مردم است و نگاه درمانی فقط بخشی از کارکرد پزشک خانواده شهری است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با اشاره به اینکه  اجرای  طرح پزشک خانواده هزینه چندانی برای مردم نخواهد داشت، بیان کرد: وزارت بهداشت در این طرح به دنبال درمان رایگان در این برنامه است که البته از مزایای برنامه پزشک خانواده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۴۱۰۴۲۱۹۰۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.