پزشکان باید بیماری محور باشند

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز : دکتر حسن ابوالقاسمی با توجه iبه محور‌های اصلی سلامت و درمان، گفت پزشکان باید بیماری محور باشند؛ نه بیمار محور. این بدان معناست که بیمار باید iبه عنوان یک کل در نظر گرفته شود و همه مسایل سلامت برای وی در نظر گرفته شود.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از جام جم ؛ وی افزود:در صورتی‌که بیمار iبه پزشک مراجعه می‌کند باید سلامتی فرد مقدم بر بیماری وی باشد و سلامت آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید iبهشتی با اشاره iبه اینکه در نظر گرفتن بیمار iبه عنوان یک کل فرا‌تر از پیشگیری است، تصریح نمود: توجه داشتن iبه همه جنبه‌های سلامت از قبیل؛ سلامت معنوی، روانی، جسمی، و اجتماعی اشخاص فرا‌تر از پیشگیری است و پزشک ملزم است iبه این چهار جنبه سلامت تاکید داشته باشد.

وی اظهارداشت: در صورتی‌که بیمار iبه عنوان یک کل در نظر گرفته شود می‌توان در زمینه تشخیص iبه موقع، درمان، و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها اقدام موثر کرد.دکتر ابوالقاسمی خاطرنشان نمود: اجرای این مهم در برنامه پزشک خانواده قابل اجراست و می‌توان بسیاری از جنبه‌های که تاکنون مورد توجه قرار نمی‌گرفت و یا توسط پزشکان iبه بخش‌های خاص واگذار می‌شد پزشکان را وارد عمل نمود تا سلامت اشخاص در اولویت درمان بیماری قرار گیرد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.