پزشک باید درک درستی از بیماری و روحیه فرد داشته باشد/مدیریت بیماری ضروری است

فروردین ۱۴۰۳

مدیریت بیمار به گونه ای باشد که پزشک درک درستی از بیماری فرد و روحیه فرد داشته باشد تا مرحله درمان به خوبی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران محمدحسن ابولقاسمی در مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست و هفتمین آزمون بورد تخصصی و ششمین آزمون بورد تخصصی گفت: مهمترین مسئله در این راستا رعایت نکات اخلاقی از سوی پزشکان است اشخاصی که موفق به کسب رتبه شده اند در واقع برای دیگران الگو می باشند بنابرین خواهش ما از این دسته از دانشجویان در نظر گرفتن مصلحت جامعه است.
 
وی به اهمیت یادگیری پزشکان در زمینه مدیریت بیمار اشاره کرد و افزود: اهمیت طبابت آنقدری مهم است که در سالیان پیش نیز که متاسفانه این مسئله به سبب دغدغه های بسیار پزشکان تا حد بسیاری به فراموشی سپرده شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: مدیریت بیمار باید به گونه ای باشد که پزشک درک درستی از بیماری فرد و روحیه فرد داشته باشد تا بتواند از طریق ارتباط واگیری با بیمار تا پایان مرحله درمان با او همراه باشد.
 
وی با بیان اینکه پزشکان هیچ وقت نباید ادعا بکنند که فارغ التحصیل شده اند افزود: حوزه پزشکی نیازمند ساعت ها مطالعه و تلاش روز افزودن است همچنین هدف پزشکان باید این باشد که بتوانند بهترین روش درمان را برای بیماران بکار بگیرند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.