پزشک خانواده فقط با اعتبار ۶ هزار میلیاردی

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،
ممتاز نیوز :عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به آینده خطرناک بخش بهداشت و درمان به سبب اختصاص ندادن اعتبار ۶ هزار میلیاردی، گفت:‌ یکی از این مشکلات ابهام در اجرای طرح پزشک خانواده است، لذا اجرای این طرح در کشور تنها به اختصاص اعتبارات مورد نظر وابسته است.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از مطرح شدن دوباره موضوع افزایش میزان تعرفه پزشکی در کشور، تصریح نمود: هم‌اکنون این اقدام به صلاح نظام سلامت کشور نمی باش.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه هم‌اکنون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شرایط بحرانی قرار دارند، گفت: متأسفانه افزایش قیمت محصولات پزشکی به سبب بالا بودن ارز سبب شده است که این مراکز قادر به خرید این تجهیزات نباشند.

این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه بیمارستان‌ها هم‌اکنون به‌علت افزایش چند برابری قیمت محصولات پزشکی با مشکلات اعتباری روبه‌رو می باشند، افزود: متأسفانه درآمد حاصله این مراکز کفاف بها‌های چشمگیر را نمی‌دهد، لذا شاهد هستیم که مراکزی همچون بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی در حال ورشکستگی می باشند.

قربانی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی اقتصاد کشور مردم کشش افزایش تعرفه‌های پزشکی را ندارند، یاد‌آور شد: به‌طور حتم با افزایش تعرفه حوزه درمان، بیماران اولین کسانی می باشند که از این موضوع آسیب می‌بینند.

وی بیمه‌های درمانی را کلید افزایش تعرفه‌های پزشکی دانست و گفت: در صورتی که مسئولان نظام سلامت خواستار افزایش تعرفه می باشند، اول باید بیمه‌ها را برای تحت پوشش قرار دادن این بها‌ها متقاعد نمود.

این نماینده مجلس نهم، با اشاره به آینده خطرناک بخش بهداشت و درمان به سبب اختصاص ندادن اعتبار ۶ هزار میلیاردی، یاد‌آور شد:‌ یکی از این مشکلات ابهام در اجرای طرح پزشک خانواده است، لذا اجرای این طرح در کشور تنها به اختصاص اعتبارات مورد نظر وابسته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مجلس و دولت باید برای حل مشکلات بیمارستان‌ها تلاش و برنامه‌ریزی نمایند، تصریح نمود: به‌طور حتم دولت باید با اختصاص اعتبارات حوزه سلامت وضعیت کنونی این حوزه را بهبود ببخشد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.