پسر ملایری نخستین مدال آورکشتی آزاد/ صادق توان بردن طلا را نداشت

مهری رنجبر ، خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لندن: صادق گودرزی دلاور ملایری تیم ملی کشتی ایران که با ۳ مسابقه دلاورانه و با زیرگیری های بی نقص خود از مچ پا که ناخودآگاه هر بیننده ای را به یاد روزهای اوج رسول خادم سرمربی تیم ملی می انداخت ، برای بازی فینال به مصاف قهرمان سال ۲۰۱۱ جهان از آمریکا رفت. مصاف با ارنست جردن باروس که به دلیل قدرت بدنی بی نظیرش ، برای همه ورزشکاران این وزن یک تهدید بزرگ محسوب می شد.

بازی در شرایطی شروع شد که سالن پر از طرفداران ایرانی بود. جو کاملا به سود دلاور کشورمان بود اما این باروس آمریکایی بود که در ۳ ثانیه پایانی با یک یورش سریع توانست صادق را خاک کند و این تایم را به سود خود تمام کند. این درحالی بود که وزیر ورزش و محمد علی آبادی در جایگاه هم مثل مردم پرچم ایران را در دست می چرخاندند و ورزشکار کشورمان را تشویق می کردند. در وقت دوم هم دوباره در ۱۰ ثانیه آخر ، باروس به پای صادق رسید و طلا را از ورزشکار ما برد.

مسابقه نیمه نهایی

صادق گودرزی در بازی پای فینال به مصاف حریف مجارستانی خود رفت. حریفی که صادق سابقه پیروزی برابر او را داشت. او در همان ابتدای ۲ دقیقه اول توانست با یکی از آن زیر های خوب که انگار رسول خادم اجرای شان را حسابی با بچه هایش کار کرده ف از حریف پیش بیفتد. او دقایقی بعد توانست یکبار دیگر زیر بگیرد و بازی را در وقت اول با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد.

صادق وقت دوم هم خیلی برتر از حریف نشان داد. یک بار دیگر ، زیر از مچ پا درحالی که تمام سالن فریاد ایران ، ایران سر می دادند ، نشان از برتری مطلق صادق گودرزی ایران داشت. صادق یکبار دیگر توانست خریفش را خاک کند و با قدرت راهی بازی فینال شود.

در دیگر بازی پای فینال غول آمریکایی و قهرمان جهان در این وزن توانست با نتیجه ۲ بر یک از سد سارکوش قهرمان روسی سابق جهان گذشت و به فینال رسید. او سال قبل در استانبول توانسته بود صادق را در بازی فینال شکست دهد. حالا باید دید شیربچه ملایری می تواند ایران را صاحب پنجمین طلای المپیک کند. او باید این بار از جردن باروس آمریکایی انتقام بگیرد.

یک چهارم نهایی

صادق گودرزی با شکست دادن نایب قهرمان المپیک پکن به جمع چهار کشتی گیر برتر وزن خود رسید. گودرزی در دومین مسابقه به مصاف سوسلان تیگی یف از ازبکستان رفت و توانست او را در تایم اول شکست دهد. او در تایم دوم ابتدا یک امتیاز به حریف داد اما در لحظات پایانی یک امتیاز گرفت و نتیجه را مساوی کرد تا با توجه به این که او آخرین امتیاز را از حریف گرفته است، برنده این تایم شود و به مرحله بعدی صعود کند.

گودرزی در مسابقه اول

صادق گودرزی کشتی گیر وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در نخستین مسابقه اش توانست دارنده مدال برنز المپیک پکن را شکست دهد. گودرزی پس از استراحت در دور اول، در اولین مسابقه حریف ترزی اف از بلغارستان شد تا با شکست او به مرحله یک چهارم نهایی برود.

۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.