پس از حوزه هنری؛ صدا و سیما هم برای فیلمهای سینمایی لیست سیاه درست کرد!

پس از حوزه هنری؛ صدا و سیما هم برای فیلمهای سینمایی لیست سیاه درست کرد!سینمای امروز ایران به مثابه‌ی جنازه‌ای شده است که هرکس از هر طرف لگدی به آن می‌زند
پس از حوزه هنری؛ صدا و سیما هم برای فیلمهای سینمایی لیست سیاه درست کرد!
تاریخ درج : ۲۰ مهر
سرفصل : خبرهای ویژه   |   منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : پس از جنجال ها و حاشیه های بیشماری که از اولین روزهای سال جدید در حوزه سینمای ایران پدید آمده و روند حرکتی این هنر ارزشمند و تاثیر گذار را به شدت با اشکال مواجه کرده، و در حالی که انتظار سینماگران از رسانه ای چون صدا و سیما که عنوان رسانه ملی بر خود نهاده است، حمایت از سینمای ایران در برابر این ناملایمات و سنگ اندازی های گروه ها و نهادهای مختلف است، این سازمان عریض و طویل نیز به سهم خود ضربه ای سخت به تن نحیف و رنجور سینمای ایران وارد می کند.

به گزارش سینمانگار، پس از جنجال ها و حاشیه های بیشماری که از اولین روزهای سال جدید در حوزه سینمای ایران پدید آمده و روند حرکتی این هنر ارزشمند و تاثیر گذار را به شدت با اشکال مواجه کرده، و در حالی که انتظار سینماگران از رسانه ای چون صدا و سیما که عنوان رسانه ملی بر خود نهاده است، حمایت از سینمای ایران در برابر این ناملایمات و سنگ اندازی های گروه ها و نهادهای مختلف است، این سازمان عریض و طویل نیز به سهم خود ضربه ای سخت به تن نحیف و رنجور سینمای ایران وارد می کند.

در همین ارتباط، بانی فیلم در شماره امروز خود نوشت: در کنار جنجال های متعدد و گاه خلق الساعه ای که این روزها گریبان برخی از فیلم های سینمای ایران را گرفته و سنگ پیش پای اکران آنها انداخته است، حالا صداوسیما نیز وارد این معرکه شده است.

بعد از آنکه تابستان امسال حوزه هنری اعلام کرد برخی فیلم ها که مضمون آنها را مغایر با اهداف و اصول خود می داند، در سینماهای خود به نمایش درنخواهد آورد، همچنین اختلاف نظر خانه سینما با معاونت سینمایی و نیز اختلاف نظر شورای صنفی با مسئولان سینما آزادی، همه و همه دست به دست هم دادند که فروش برخی فیلم ها دچار تاثیرات منفی شود. حال بماند آنکه مثلاً فیلمی چون «گشت ارشاد»(سعید سهیلی) نیز با فروش نصفه و نیمه، به اجبار از پرده پایین کشیده شد. فیلمی که امید زیادی به گیشه آنها می رفت.

حالا در این شرایط مسئولان تصمیم گیرنده در رسانه ملی نیز طی دستورالعملی از تمام برنامه سازان خواسته اند که درباره تعدادی از فیلم های پرحاشیه و ملتهب هیچ حرف یا نکته ای در تولیدات خود به میان نیاورند. در این بخشنامه که به تازگی به برنامه سازان ابلاغ شده، نام آثاری چون «خرس» (خسرو معصومی)، «خانه پدری» (کیانوش عیاری)، «بی خود و بی جهت» (عبدالرضا کاهانی) «من مادر هستم» (فریدون جیرانی)، «پذیرایی ساده» (مانی حقیقی) و «پل چوبی» (مهدی کرم پور) به چشم می خورد.

گویا مایه های سیاسی و اجتماعی صریح، حضور برخی بازیگران چون ترانه علیدوستی و باران کوثری و… در آثار مذکور از جمله مواردی است که موجب شده تا گردانندگان رسانه ملی با استناد و توجه به آنها از پرداختن به این آثار خودداری کنند.‌ جالب اینکه این روزها آنونس فیلم روی پرده «بغض» (رضا درمیشیان) با بازی باران کوثری شانس پخش از سیما را داشته و گویا تلویزیونی‌ها از شدت کاهش تعداد آگهی‌ها، از خیر سنگ‌اندازی بر سر راه روی آنتن بردن آن گذشته‌اند!
 

نظرات خوانندگان


سینما نگار
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.