پس از سینما و موسیقی و بازی؛ چهارمین کافه‌ی ما برای تبلیغات است/خانم‌ها و آقایان: کافه تبلیغات/سرمقاله علی معلم و امیر قادری را بخوانید

یکشنبه, ۰۱ مرداد ساعت ۲۱:۰۴ کافه سینما

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۵

+ ۰

کافه سینما-علی معلم و امیر قادری: پس از افتتاح و گسترش سایت‌های اینترنتی کافه سینما، کافه بازی، و کافه موسیقی؛ شما به کافه تبلیغات دعوت دارید. سرمقاله علی معلم و امیر قادری را بخوانید.

هوالحکیم

هنرِ مشتاقی!

به انگیزه گشایش کافه تبلیغات


اینکه کافه‌های ما و شما (سینما، موسیقی، بازی) از امروز برادر دیگری به جمع خود افزوده‌اند، جز در پرتو اشتیاق عمیق همه برای گسترش دانایی و حُسن انتخاب، به دست نمی‌آمد. رویکرد شورانگیز مخاطبان کافه‌ها ما را بر آن می‌دارد که با یافتن همکاران جدید در زمینه‌های مختلف در حوزه‌هایی که گمان می‌کنیم نقد و نظر و خبر می‌تواند رشددهنده و انگیزه‌بخش باشد، وارد شده و سهم کاربران شبکه ایرانی اینترنت را افزایش دهیم. تبلیغات هم علم است و هم هنر. هم دانایی‌بخش است و هم گمراه‌کننده. هم می‌تواند از ابزارش برای رشد و تعالی انسان استفاده کند، هم او را تنها به چشم یک مصرف‌کننده‌ی صِرف ببیند؛ پس قابل سنجش است و نقد.

تبلیغات حالا خود، یک رسانه است. گاهی به اندازه سوژه‌ای که تبلیغ‌اش را می‌کند؛ فرهنگ‌ساز، موثر و حتی سرگرم کننده می‌شود. کافه تبلیغات بر آن است تا با معرفی تبلیغات مناسب در حوزه‌های مختلف بصری و دست‌اندرکاران برجسته این هنر/صنعتِ عظیم، به بررسی نقاط ضعف معنا و فرم، و نقد جدی انبوه پیام‌های بازرگانی پیرامون‌مان بپردازد تا رابطه‌ی یکسویه تبلیغات و مخاطب، به ارتباطی دوسویه بیانجامد و شمای مخاطب را در سنجش پیام‌های متنوع و بمباران‌های مختلف، به واکنش فرهنگی ترغیب کند. پس در را می‌گشاییم.

علی معلم – امیر قادری

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.