پس لرزه های پیروزی روحانی، بازگشایی سفارت کانادا در ایران در ماه سپتامبر و احتمال در دستور کار قرار گرفتن بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گلوب اندیمل پر تیراژ ترین روزنامه اوتاوا در کانادا گزارش می دهد

تعدادی از رسانه های انگلیسی پیش بینی کرده اند که به دنبال بازگشایی سفارت کانادا در تهران، احتمالا بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران نیز در دستورکار قرار گرفت و دولت های اروپایی و بریتانیا و کانادا منتظر شکل گیری دولت میانه روی حسن روحانی می باشند.

خبراقتصادی: روزنامه گلوب اندمیل بین المللی به نقل از چندین دیپلمات برجسته در وزارت خارجه کانادا اعلام کرده که این کشور قصد بازگشایی مجدد سفارت خود در تهران  در ماه سپتامبر (سال میلادی ۲۰۲۲) را دارد.
 این روزنامه از مقامات وزارت خارجه کانادا خواسته  که سفارت بازگشایی شود زیرا به سبب نیازمندی های کشور کانادا به ایران وجود یک سفارتخانه در خاک ایران الزامی است و آنها باید اقدامات لازم را برای بازگشایی سفارت در ماه سپتامبر در ایران انجام بدهند.

منافع دراز مدت و مهم کشور کانادا در ایران سبب شده که این کشور به بهانه انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران و پیروزی دولت میانه روی حسن روحانی، راه را برای بازگشایی مجدد سفارت خود در تهران بازنماید.

در طی سه دهه قبل سرمایه گذاری های عظیمی از سوی تعدادی از ایرانیان پولدار در این کشور انجام شده است که هر کدام از این سرمایه گذاری ها منافع کلیدی مهمی را برای دولت کانادا در بردارد.

از آنجا که هم اکنون این سرمایه گذاری ها برای ادامه حیات خود شرایط خاصی را مد نظر دارند لذا اقدامات دولت کانادا برای بازگشایی سفارت در ایران یک ضرورت است و برای منافع دراز مدت این کشور در ایران بسیار حیاتی و مهم است.

کشور کانادا برای ایرانیان مانند منطقه دبی و امارات متحده عربی است و ایرانیان بسیاری از سرمایه داران، مسوولین سیاسی، دانشجویان، مهاجران ایرانی و… در این کشور زندگی می کنند و یا رفت و آمد می کنند و لذا این حجم از رفت وآمد و سرمایه نیاز مند کارهای کنسولی، کارشناس و پیگیری های حکومتی ودولتی است.

برخی کارشناسان با اشاره به تمایل دولت کانادا برای بازگشایی احتمالی سفارت در ماه سپتامبر و در ماه های آغازین دولت حسن روحانی،  رسانه های بریتانیا وانگلستان نیز با افزایش فشار به دولت بریتانیا خواستار بازگشایی سفارت انگلستان در تهران می باشند.

این رسانه ها معتقدند که موضوع سفارت تنها به سطح روابط اقتصادی و تحریم ها و… محدود نمی شود بلکه بریتانیا باید در ایران و کشورهای منطقه حضور داشته باشد و پایگاه منطقه ای داشته باشد تا مسائل سیاسی و اقتصادی و بهبود سطح روابط، مذاکرات، فعالیت شرکت ها و …. نیز دنبال شود.

این کارشناسان بریتانیایی معتقدند که صنعت نفت ایران بیش از ۱۰۰ سال با انگلستان کار کرده است، هواپیمایی و بسیاری از شرکت های صنعتی، هوایی و…. نیز در ارتباط با شرکت ها واقتصاد و صنعت ایران می باشند.

همه اینها درکنار تمایل بسیار تاجران، گردشگران، جهانگردان اروپایی وانگلیسی، علاقه مورخان و اهل فرهنگ به ایران و… سبب شده که از قطع روابط و تعطیلی سفارت بریتانیا در تهران و همچنین سفارت ایران در لندن ضرر کنند.

براین اساس، تعدادی از رسانه های انگلیسی پیش بینی کرده اند که به دنبال بازگشایی سفارت کانادا در تهران، احتمالا بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران نیز در دستورکار قرار گرفت و دولت های اروپایی و بریتانیا و کانادا منتظر شکل گیری دولت میانه روی حسن روحانی می باشند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.