پشت‌پرده دلالی بعضی مربیان کشتی

۲۰م دیماه ،

پیشکسوت کشتی ایران پرده از اتفاقاتی بر می‌دارد که طی سال‌های اخیر در کشتی ایران رخ داده است اما کمتر کسی به آنها اشاره کرده و شاید هم کسی جسارت بازگو کردن‌شان را نداشته است!

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ «منصور برزگر» پیشکسوت خوش‌نام کشتی ایران و از پرافتخار‌ترین مربیان کشتی آزاد،  پرده از اتفاقاتی بر می‌دارد که تا دیروز فقط مختص فوتبال بود و حالا به بدنه کشتی – این رشته پهلوانی – نیز سرایت کرده است.

متن صحبت‌های این مربی را در زیر می‌خوانید:

* اتفاقاتی که این روزها در کشتی رخ می‌دهد و سبب شده تا نگاه‌ها به این رشته عوض شود ریشه در فقدان نظم و نظام درست دارد. زمان مسابقات درست نیست، قضاوت‌ها مشکل دارد و … همه اینها دست به دست هم داده تا کشتی به این روز بیفتد.

* یک عده آدم وارد صحنه کشتی شده‌اند که دنبال منافع خود می باشند و برای این کار دست به دلالی می‌زنند.

* بعضی مربیان می باشند که در کشتی دلالی می‌کنند و با جابجایی کشتی گیر نفع می‌برند و همین رفتارها سبب شده تا اصالت این رشته از بین برود.

* لابد برای حرف‌های خود سبب دارم و چیزهایی دیده و شنیده‌ام. وقتی در کشتی ایران به راحتی از کشتی‌گیر می‌خواهند درصدی از پول خود را بدهد، دیگر جای بحث نمی‌ماند.

* بعضی از کشتی‌گیران بخوبی می‌دانند چه می‌گذرد. مربی‌ای بوده که به کشتی‌گیر گفته برایت ۲۰ میلیون می‌گیرم به شرطی که ۵ میلیون آن را به من بدهی!

* همانطوری که دلال‌ها پدر فوتبال را در آوردند، به کشتی هم ضربه زدند.

* بودجه کامل یک تیم کشتی به اندازه مبلغ قرارداد یک فوتبالیست نمی‌شود، آنوقت توقع داریم این رشته ورزشی(کشتی) پیشرفت کند.

* فوتبال پول بیشتری دارد و دلال‌های بیشتر و کشتی پول کمتر و دلال‌ها کمتر.

* زمان کشتی‌گیری ما معنویات حرف اول را می‌زد اما الان فقط پول حرف می‌زند.

* به محمد بنا حق می‌دهم که کنار بکشد، چون وقتی یک مربی موفق می‌شود، برای تکرار آن موفقیت امکانات می‌خواهد . وقتی مربی می‌بیند در اردوها مشکل امکانات دارد، نمی‌تواند ساکت بنشیند. از سوی دیگر مسوولان هم نباید به دست مربی بهانه بدهند تا اگر موفق نشد بگوید امکانات نداشتم لذا هر چه او می‌خواهد را باید فراهم کنند.

منبع:


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.