پشت درهای بسته تئاتر باز مانده‌ایم

عظیم موسوی:

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ کارگردان تئاترعنوان کرد: عدم آگاهی و تخصص موجب شده است که تئاتر به اسفبارترین دوره خود نزدیک شود.

عظیم موسوی کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبر نگار تئاتر سینما پرس اظهار داشت: در شرایط کنونی تئاتر خاص و تخصصی وجود ندارد زیرا از یک سو تعریف تئاتر برای مسئولان شناخته نشده واز سوی دیگر نیز هنرمندان دستشان برای اجرا بازنیست، به نظر من در حال حاضرتئاتردر بدترین شرایط خود به سر می برد.

وی ادامه داد: برای پیشرفت درهرعرصه ای تخصص حرف اول را می زند، متأسفانه برخی از افرادی که به عنوان مسئولان تئاتر شناخته می شوند آگاهی کافی از هنرهای نمایشی ندارند واین همانند آن است که یک روانشناس را رئیس راه آهن کنیم، حضور این افراد که هیچ شناختی از تئاتر ندارند موجب رها شدن این هنر به حال خود شده است.

این کارگردان تصریح کرد: متأسفانه برای تئاتر نه بودجه مشخصی وجود دارد و نه سالن ها قانونی اداره می شوند همچنین تنها برای خالی نبودن سالن ها هر کاری به نمایش گذاشته می شود از همین رو اوضاع تئاتر باری به هرجهت شده است، البته همیشه و در همه جا استثناء وجود دارد و من به وجود این استثناء ها در حوزه تئاتر اعتقاد دارم.

وی عنوان کرد: نباید تئاتر را که یک هنر فاخر و ارزشمند است به یک کالای تجاری تبدیل کرد اما در شرایط کنونی که بیشتر گرو ها باید از طریق گیشه خود را تأمین کنند روند تجاری شدن اجراها تسریع یافته است.

وی با اشاره به آموزش دانشجویان هنرهای نمایشی گفت: اگرچه آموزش امری مطلوب در این حوزه و موجب پیشرفت تئاتر کشور می شود اما با توجه به تعداد سالن های اندکی که ایران به خصوص تهران دارد، همین گروه های موجود تا ۴۰ سال جوابگوی تئاتر هستند، با این تعداد کم سالن ها همین گروه هایی که در حال حاضر هستند نیز پشت درهای بسته مانده ه اند چه برسد به اینکه بخواهیم تعدادی را هم از طریق آموزش به این عرصه وارد کنیم.

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۷۴۹


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.