پشت “هلال شیعی” را می شکنیم

جام جم آنلاین: “ریاض الشقفه” رئیس اخوان المسلمین سوریه که در ترکیه به سر می برد، گفت: پشت هلال شیعی شکل گرفته در منطقه را خواهیم شکست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، الشقفه در گفتگو با روزنامه ” جمهوریت ” ترکیه گفت: در منطقه هلالی شیعی به وجود آمده است که با سقوط بشار اسد این هلال نیز فرو می‌ریزد و ما پشت هلال شیعی را خواهیم شکست.

وی ارسال سلاح های ضدهوایی به گروه های مسلح به منظور مقابله با نیروهای هوایی دولت سوریه را خواستار شد.

الشقفه با اعتراف به این که “شورای ملی مخالفان سوریه مورد حمایت مردم این کشور نیست”، گفت: درست است، تاثیر این شورا در داخل سوریه ضعیف است و برای اصلاح این وضع تلاش می‌کنیم.

وی دخالت های ترکیه در امور سوریه را به مثابه “عمل به وظیفه انسانی” تحلیل کرد و گفت: ما این کار ترکیه را فراموش نخواهیم کرد و پس از تغییر رژیم روابط دو کشور را اصلاح خواهیم کرد.

الشقفه در بررسی روابط قبلی اردوغان و اسد می‌گوید: در گذشته ما از نزدیکی اردوغان و داوود اوغلو به رژیم اسد ناراحت نشدیم. زیرا می دانستیم نیت اردوغان خیرخواهانه است و از ما حمایت می‌کند.

وی که پیش از این مداخله ترکیه و ایجاد منطقه امن در سوریه را خواستار شده بود، اکنون نظر خود را تغییر داده و خواهان ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه است.

الشقفه همچنین با اعتراف به وجود جنگجویان غیرسوری در میان گروه های مسلح، گفت: این افراد در سوریه حضور دارند. القاعده و سلفی ها نیز در این کشور هستند. اما با توجه به نیاز به آن ها برای سرنگونی اسد، مطمئن باشید که با رفتن اسد، این افراد نیز خواهند رفت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.