پشت پرده انفجارهای تروریستی در شبکه گاز

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی در همایش نخبگان صنعت نفت درباره آخرین وضعیت توسعه صنعت گاز کشور، گفت: درحال حاضر ایران با ۱۳۴ تریلیون مترمکعب دومین ذخایر گاز جهان را دارد و در ۳۳ سال تحریم توانستیم در صنعت گاز کشور موفقیت‌های بسیاری کسب کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز افزود: ۱۳ پالایشگاه گاز در سراسر کشور به کار پالایش گازهای تولیدی می پردازند و روزانه ۵۴۰ میلیون مترمکعب گاز را پالایش می کنند.

 

معاون وزیر نفت با بیان اینکه تولید گاز شیرین و ترش کشور بین ۶۵۰ تا ۶۹۰ میلیون مترمکعب در روز است، اظهار داشت: انتقال گاز در سراسر کشور با ۱۰ خط انتقال سراسری ۵۶ اینچ، ۳۲ هزار کیلومتر خطوط پرفشار انتقال گاز و ۲۰۰ هزار کیلومتر خطوط گازرسانی شهری و روستایی انجام می گیرد.

 

این مقام مسئول با اشاره به بهره مندی ۱۲۷۵۰ روستا و ۹۳۰ شهر کشور از نعمت گاز طبیعی، تصریح کرد: تمامی نیروگاههای کشور، و بی شاز ۴۰ هزار واحد صنعتی به شبکه گاز متصل شده اند و این وضعیت صنعت گاز ایران پس  از ۳۳ سال تحریم است.

 

وی با بیان اینکه توان فنی و مهندسی انتقال گاز ایران بسیار بالا است، بیان کرد: زمستان سال گذشته سرمای شدیدی در کشور وجود داشت به طوری‌که ۲۵ استان کشور دمای زیر صفر را تجربه کردند و در این شرایط، ۶ صبح روز ۲۲ بهمن در اقدامی ۳ خط لوله سراسری گاز کشور که کار گازرسانی به استانها تهران، قزوین، کردستان و همدان را بر عهده داشتند، منفجر شد.
 
به گفته اوجی، با انفجار این خطوط لوله گاز می خواستند گازرسانی به استانهای سردسیر مرکز ایران را با بحران مواجه کنند اما متخصصان انتقل گاز ایران در کمتر از ۲۴ ساعت موفق به تعمیر این خطوط شدند.

 

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در ساعات اولیه حادثه برای بازدید در منظقه حاضر شدیم، تاکید کرد: در حالی که در گودال شعله های آتش ناشی از انفجار روشن بود، متخصصان کار تعمیر را آغاز کردند که به دلیل خطرات بسیار این کار، مرکز HSE برای آغاز کار تعمیر در زمان روشن بودن شعله های آتش هشدار داده بود.

 

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی گاز با اعلام اینکه ایران عملیات تعمیرات بازسازی خط لوله گاز آسیب دیده ترکیه را در مدت ۲۴ ساعت انجام می دهد، تصریح کرد: این در حالی است که ترکیه همین خط لوله گاز در مدت ۱۰ تا ۲۰ روز تعمیر می کند.

 

معاون وزیر نفت با اشاره به خودکفایی و توان بالای فنی و عملیاتی شرکت گاز در تعمیر خطوط لوله گاز آسیب دیده، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ایران رکورد بازسازی یک خط لوله گاز آسیب دیده را شکسته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.