پشت پرده تبلیغات ” از بین بردن چین و چروک و شفافیت پوست”

پشت پرده تبلیغات ‘ از بین بردن چین و چروک و شفافیت پوست’

حمید صرامی  درباره اعتیاد پنهان در آرایشگاه‌های زنانه و برنامه‌های مورد نظر برای پیشگیری از اعتیاد گفت: در عصر حاضر جوامع با شیوع نگرش‌ها و باورهای غلط در خصوص سوء مصرف مواد مواجه شده‌اند، در حالی که که سیستم هوشمند و پویایی موادمخدر و روانگردان‌ها به منظور جذب مشتریان جدید با اشاعه باورهای غلط ، از روش‌های جدیدی برای تبلیغ استفاده می‌کنند.

وی افزود: تبلیغاتی چون عدم اعتیادآور بودن مواد صنعتی و شیمیایی، کسب انرژی مضاعف، تمرکز و خلاقیت، تقویت قوای جنسی، تناسب اندام، کاهش وزن و لاغری، از بین بردن چین و چروک و شفاف کردن پوست، از مواردی است که با این عناوین سوداگران تلاش می‌کنند تا با ترویج مواد محرک شیشه، ضمن کسب سود، نسبت به نشانه‌روی و ضربه زدن به زنان که از جایگاه ویژه‌ای در بنیان خانواده برخوردار هستند، اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در این راستا بعضا شاهد انتشار اخباری هستیم که در برخی از آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های بدنسازی فاقد مجوز، تبلیغاتی برای ترویج مصرف ماده شیشه صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: براین اساس ابلاغی که از سوی اداره کل فرهنگی و پیشگیری ستاد و با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری در سطح کلیه مراکز استان‌های کشور و همکاری موثر اتحادیه آرایشگران صورت گرفته، کارگاه‌های آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه آرایشگران زن، برگزار شده و اقدامات مناسبی برای ارتقا میزان آگاهی، دانش و تغییر نگرش آنان نسبت به عوارض و پیامدهای سوءمصرف شیشه در ابعاد مختلف صورت گرفته است.

به گفته وی همچنین با هماهنگی اتحادیه مربوطه، شرکت آرایشگران زن در دوره‌‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و اخذ گواهی بعنوان یک ضرورت تلقی شده که تاثیر بسزایی در این امر دارد.

صرامی به ایسنا گفت:‌ استمرار نظافت و بازدید از آرایشگاه‌ها توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی، مراکز مرتبط بهداشتی و برخورد قانونی با آرایشگاه‌های غیرمجاز، نقش اساسی در پیشگیری وضعی و مبارزه سخت افزاری با پدیده مواد مخدر و روان‌گردان‌ها داشته که بعنوان تکمیل کننده اقدامات پیشگیری اجتماعی از مصرف مواد به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: مصرف شیشه پیامدهای سوئی همچون سوء ظن، توهم، خشونت، کاهش شدید حافظه، افسردگی شدید، جنون، اختلالات عصبی، پرخاشگری، توهم شنوایی و بینایی و ناتوانی شدید جنسی را در پی خواهد داشت که انتظار می‌رود آحاد جامعه به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

صرامی عواملی همچون فقدان اعتماد به نفس، افسردگی، بی‌هدفی، دلبستگی کم و طرد از خانواده، کنجکاوی، هیجان کاذب،‌ کمبود عاطفی، اعتیاد همسر، نگرانی درباره ظاهر و انواع اختلالات جنسی را از عوامل موثر در گرایش زنان به مواد محرک دانست.
پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.