پشت پرده تعویق ثبت نام ولایتی

۲۱اردیبهشت،

ممتازنیوز: خبرگزاری آریا در مطلبی با عنوان  «قطعی شدن کاندیداتوری هاشمی ؛ پشت پرده تعویق ثبت نام ولایتی؟ » نوشت :

 در حالی که قرار بود علی اکبر ولایتی امروز با حضور در ساختمان وزارت کشور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند دفتر او در اطلاعیه ای از تعویق زمان ثبت نام خبر داده است. 

به گزارش آریا ، برخی شنیده ها حاکی از آن است که سبب این تصمیم علی اکبر ولایتی افزایش احتمال کاندیداتوری اکبر هاشمی رفسنجانی است. 

امروز غلامعلی حدادعادل در واکنش به کاندیداتوری اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است :«اگر آمد آن وقت تصمیم تازه‌ای می‌گیریم.»پیش از این تحلیلگران مسایل سیاسی گفته بودند که علی اکبر ولایتی گزینه مناسبی برای رودر رو قرار گرفتن با هاشمی رفسنجانی نخواهد بود. او سال ها وزیر کابینه هاشمی بوده و البته بخشی از سبد آرا او نیز متعلق به هاشمی است.ولایتی تا کنون در تمام سخنرانی های انتخاباتی اش با احترام از هاشمی یاد کرده و از نقد جدی او پرهیز کرده است.کناره گیری ولایتی به نفع هاشمی رفسنجانی در سال ۸۴ نیز همچنان در تحلیل ها یادآوری می شود. 

تازه ترین خبرها اما از جدی شدن احتمال کاندیداتوری هاشمی حکایت دارد .امروز یک رسانه نزدیک به سازمان صدا وسیما از حضور پیشرو تیم حفاظت هاشمی در ساختمان وزارت کشور خبر داده و سید محمد خاتمی نیز بار دیگر از آمادگی اکبر هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری روایت کرده است. 

حسین مرعشی ، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و از نزدیکان هاشمی رفسنجانی نیز امروز به رسانه خبری نزدیک به سازمان تبلیغات اسلامی گفته است:برای کاندیداتوری هاشمی بهتر است تا فردا صبر کنید.او در پاسخ این سوال که معنای جمله شما برای منتظر ماندن تا فردا به معنای کاندیداتوری قطعی آقای هاشمی است ،گفته است: من سخنگوی ایشان نیستم اما در عالم سیاست هیچ گاه ، هیچ چیز غیر ممکن نیست. 

سایت بهار از رسانه های نزدیک به محمد رضا عارف نیز از جدی شدن احتمال نامزدی هاشمی خبر داده است. 

هاشمی رفسنجانی پیش از این گفته بود که برای کاندیداتوری در انتخابات بدون موافقت رهبری اقدام نخواهد کرد. 

حسین شریعتمداری هفته قبل در یادداشتی ابراز عقیده کرده است که هاشمی توان رای آوری ندارد و پیروز انتخابات نخواهد بود. 

طیف هایی از اصلاح طلبان اعلام آمادگی کرده اند که در صورت حضور هاشمی از او حمایت خواهند کرد.سید محمد خاتمی نیز از مدتی است به صورت رسمی از کاندیداتوری هاشمی استقبال می کند.حسن روحانی ، اسحاق جهانگیری و محمد رضا عارف سه کاندیدای اصلاح طلب نیز در صورت حضور هاشمی از انتخابات کناره گیری خواهند کرد. 

در محافل سیاسی مطرح است که در صورت حضور هاشمی ائتلاف ۱+۲ ترجیح می دهد با دو کاندیدا یعنی محمد باقر قالیباف و غلامعلی حدادعادل وارد صحنه رقابت شود.طی دو روز قبل فیلمی از محمد باقر قالیباف به صورت گسترده در رسانه های مخالف هاشمی رفسنجانی انتشار یافته که شهردار تهران با لحنی تند به انتقاد از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخته است. 

همچنین مطرح است که سعید جلیلی در صورت حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ثبت نام خواهد کرد. چنین گمانه هایی در حالی که فقط تا فردا برای ثبت نام فرصت باقی است فضای انتخاباتی را با ابهامات فراوانی مواجه کرده است.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.