پشت پرده محرومیت یخ‌نوردان کمپ روسیه به روایت بانوی ملی‌پوش

بانوی یخ نورد ایران ادعا کرد که شورای برون مرزی از اعزام ورزشکاران به کمپ روسیه خبر نداشته و برای خارج شدن فدراسیون کوهنوردی از فشار وزارت ورزش، این فدراسیون اعلام کرده که ورزشکاران بدون اطلاع فدراسیون عازم کمپ مسکو شده‌اند.

زینب کبری موسوی بانوی یخ‌نورد ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محرومیتی که از سوی کمیته انضباطی برای یخ‌نوردان صادر شده است، گفت: طی تماسی از سوی فدراسیون کوهنوردی ایران از من خواسته شد به عنوان شاهد برای کمیته انضباطی آقای بهشتی در جلسه آنان حضور داشته باشم. اصلا در باره اینکه قرار است در این جلسه من هم محکوم شوم حرفی زده نشد و بنوعی فریب خوردم. فدراسیون کوهنوردی من را به عنوان شاهد اتفاقات روسیه دعوت کرده بود ولی در کمال تعجب دیدم که هفته‌ی بعد حکم محرومیت من هم صادر شد.

او ادعا کرد: به دلیل اینکه از فدراسیون انتقاد کرده بودم فدراسیون در تلاش بود که تلافی کند. در این جلسه در خصوص اینکه چرا فدراسیون هزینه بلیت ورزشکاران را برنمی گرداند به ما پاسخ دادند که اصلا نباید شما برای اعزام ثبت نام می‌شدید! از فدراسیون پرسیدم که یعنی شش نفر به اشتباه ثبت نام شدند؟ آیا این‌قدر فدراسیون بی حساب است که شش نفر در مسابقات جهانی ثبت نام شده و بعد اعزام را کنسل می‌کنند و به راحتی می‌گویند اشتباه بوده است؟ حال که اشتباه بوده چرا هزینه‌هایی که بابت این سفر داده شد به ما برگردانده نمی شود؟

او افزود: حتی فدراسیون به ورزشکاران گفته بود نامه کتبی در خصوص اعزام به ورزشکاران داده نشده ولی در پاسخ به آنان باید بگویم که حتی شما جواب ورزشکاران را نمی دهید چه برسد که بخواهید نامه کتبی به آنان ارسال کنید! حتی تمامی نامه های اعتراضی ما به فدراسیون کوه نوردی هیچ جوابی داده نمی‌شود.

این بانوی یخ نورد ایران گفت: حکمی که از سوی کمیته انضباطی صادر شد بسیار جالب بود. ورزشکارانی که در کمپ روسیه خطا کرده بودند محرومیت‌شان از من کمتر بود. من از ورزش قهرمانی خداحافظی کردم چرا که معتقدم سیستم مشکل دارد. دیگر نمی‌توانستم در این فدراسیون به ورزش قهرمانی ادامه دهم زیرا تمامی تلاش هایم که نه فدراسیون و نه جای دیگر در آن دخیل بود به پای آنان نوشته می شد، بنابراین خداحافظی خودم را اعلام کردم. هفته بعد از خداحافظی من از ورزش قهرمانی، به جای تشکر از من و تلاش‌هایم حتی به صورت مخفی، من را از مسابقات محروم کردند!  

او مدعی شد: باید بگویم که فدراسیون کوهنوردی ایران در کمپ روسیه خطاهای زیادی انجام داد. هیچ اطلاعیه‌ای در خصوص برگزاری کمپ در روسیه داده نشده بود. چون من جزو اولین نفرهایی بودم که از سال ۹۳ در کمپ روسیه حضور داشته، با مدیران کمپ ارتباط برقرار کردم و از آنها خواستم با هزینه شخصی به جای دو هفته، یک ماه در کمپ بمانم. این کمپ زیر نظر فدراسیون جهانی است و فدراسیون کوهنوردی ایران لیستی از ورزشکاران را به این کمپ داده بود اما اسم من و یک شخص دیگر در این لیست مشاهده نمی‌شد. مدیر و مسئول کمپ روسیه با ایمیلی به فدراسیون ایران اطلاع داد که چرا اسم دو نفر از ورزشکاران در این لیست وجود ندارد؟ این کوتاهی فدراسیون بود و فراموش کرده بود که اسم ما را به لیست اضافه کند. به همین دلیل فدراسیون ایران به دلیل عدم هماهنگی من با آنها برای حضور در کمپ روسیه، من را محکوم کرد. اگر هماهنگی وجود نداشته چرا فدراسیون در سایت تلگرامی خود اطلاع داد که من در کمپ تمرینی هستم!

موسوی اضافه کرد: من را با فریب به کمیته انضباطی بردند و اگر به من گفته می‌شد که قرار است محکوم شوم با مدارک و وکیل به آن جلسه می‌رفتم و می‌توانستم فدراسیون را محکوم کنم، درصورتی که فدراسیون کوهنوردی هیچ وقت محکوم نخواهد شد.

او افزود: به دلیل برگزاری نامناسب مسابقات جام فجر من را هم محکوم کردند. در حکمی که به من داده شد گفته بودند که به دلیل اعتراضات بی جا در فضای مجازی من محکوم هستم. البته قبل از اعزام به کمپ روسیه فدراسیون پرونده این موضوع را بست. دلیل فدراسیون در خصوص برگزاری نامناسب مسابقات جام فجر این بود که مجبور شدند از اشخاصی در این مسابقات استفاده کنند که از فدراسیون پولی دریافت نمی‌کنند. یعنی اگر کسی باشد که بگوید از شما پول نمی‌گیرد فدراسیون آن را انتخاب می کند و سطح افراد برایشان مهم نیست! در مسابقات جام فجر چهار نفر رنکینگ جهانی داشتند ولی طراح مسابقات در حد این رقابت‌ها نبود.

موسوی در پایان با انتقاد از فدراسیون کوه نوردی ادعا کرد: ورزشکاران دیگری هم به مسابقات جام فجر اعتراض کردند. به دلیل اینکه هر شخصی از فدراسیون انتقاد می کند کنار گذاشته می شود ورزشکاری جرات انتقاد را ندارد. حتی هفته بعد مسابقات آسیایی است و ورزشکاران به دلیل ترس از حذف شدن مصاحبه‌ای انجام نمی دهند. فدراسیون کوهنوردی تیم ۱۴ نفره را برای تمرین به کمپ روسیه فرستاده بود و اتفاقی افتاد که باعث شد وزارت ورزش در جریان قرار بگیرد و فدراسیون را بازخواست کرده که چرا شورای برون مرزی از اعزام شما بی اطلاع بوده و هیچ کس در خصوص اعزام خبر نداشت.  زمانی که این موضوع برای فدراسیون مشکل ساز شد اعلام کرد که همه ورزشکاران بدون هماهنگی با فدراسیون کوهنوردی به کمپ اعزام شدند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.