پشت پرده نقش منافقین در ناآرامی‌های عراق

۰۸اردیبهشت،

گروهک تروریستی منافقین تمام تلاش خود را بر دامن زدن به ناآرامی‌های اخیر عراق متمرکز کرده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از مؤسسه راهبردی دیده‌بان، یک منبع آگاه در عراق با اعلام نقش گروهک تروریستی منافقین در ناآرامی‌های اخیر عراق گفت: عوامل این گروهک تروریستی دستور دارند تمام توان خود را برای تشدید ناآرامی‌ها به کار گیرند.

وی ادامه داد: از آنجایی که اغتشاشات اخیر در عراق ریشه‌های مذهبی و قومی دارد، عوامل منافقین دستور دارند تا با بمب‌گذاری در مساجد و مراکز تجمع مسلمانان اهل تسنن ضمن تشدید درگیری‌ها، عملیات‌های تروریستی را بر گردن دولت شیعی عراق بیاندازند.

این منبع آگاه اظهارداشت: عوامل این گروهک تروریستی به خوبی واقفند که عراق آرام و با ثبات نمی‌تواند مکان امنی برای فعالیت تروریست‌ها باشد و در چنین شرایطی اعضای این گروهک تروریستی نیز باید هرچه سریعتر خاک عراق را ترک کنند، بنابراین تمام توان خود را بر تشدید ناآرامی‌ها قرار داده‌اند.

وی ضمن تاکید بر این نکته که عوامل گروهک تروریستی منافقین به لحاظ امکانات و تعدد نیرو در حد و اندازه‌ای نیستند که بتوانند اوضاع یک کشور را ناآرام کنند، گفت: به هر حال بمب‌گذاری‌های صورت گرفته توسط این گروهک تروریستی می‌تواند به تشدید اختلاف‌ها و درگیری‌ها بیانجامد.

این منبع آگاه افزود: اعضای گروهک تروریستی منافقین قصد دارند هر تجمع و تظاهرات بسیار کوچک و محدود را که ذاتاً خطری برای امنیت و ثبات عراق به حساب نمی‌آید را با بمب‌گذاری و ترور به یک درگیری خونین تبدیل کنند تا عواقب آن سبب ادامه ناآرامی‌ها شود که از جمله آن می‌توان به انفجارهایی که در روزهای اخیر در نزدیکی چند مسجد و مرکز تجمع در مناطق عامریه و غزالیه بغداد روی داده اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گروهک تروریستی منافقین سیاست خود را مشغولیت‌سازی برای دولت عراق قرار داده‌اند تا اخراج اعضای این گروهک تروریستی از عراق را به تعویق بیاندازد که این موضوع حاصل عملکرد کم سرعت دولت عراق و سازمان ملل در اخراج تروریست‌ها از این کشور است، چراکه اگر دولت عراق در پاکسازی کشورش از گروه‌های تروریستی سریعتر عمل می‌کرد، ظرفیت‌های تروریستی فعلی برای ناآرامی‌های اخیر در این کشور وجود نداشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.