پشت پرده ی حمایت رادیوفردا از زلزله زدگان آذربایجان

با گذشت چند هفته از زلزله ی آذربایجان شرقی ، رادیوفردا که وابسته به ارگان رسمی سازمان جاسوسی آمریکا ( سیا ) می باشد همچنان به موضوع زلزله می پردازد و ضمن حمایت از زلزله زدگان آن خطه دائما از روند کمک رسانی به مردم آن منطقه انتقاد می کند و نظام را مورد هجمه قرار می دهد .

به گزارش رادیودیروز با وجود اینکه چند هفته از زلزله ی آذربایجان شرقی می گذرد و علی رغم اینکه طی روز های اخیر بیشتر اخبار متمرکز بوده است روی اجلاس عدم تعهد ها در تهران ، رادیوفردا که وابسته به ارگان رسمی سازمان جاسوسی آمریکا ( سیا ) می باشد همچنان به موضوع زلزله می پردازد و ضمن حمایت از زلزله زدگان آن خطه دائما از روند کمک رسانی به مردم آن منطقه انتقاد می کند و نظام را مورد هجمه قرار می دهد .

پشت پرده ی حمایت رادیوفردا از زلزله زدگان آذربایجان

اما علی رغم اینکه از همان ابتدای زلزله تمام دستگاههای حکومتی مسئول و بعضا حتی غیر مسئول برای کمک به آسیب دیدگان بسیج شده اند و تا به امروز با حداکثر توان در حال امدادرسانی هستند ولی به دلیل پراکندگی بسیار زیاد و متفرق بودن روستاهای آسیب دیده و نیز عمق فاجعه عملیات امداد رسانی و کمک رسانی به مردم باید ادامه یابد .
از سوی دیگر عملیات امداد و کمک رسانی به آسیب دیدگان بلایای طبیعی همچون زلزله یا طوفان در پیشرفته ترین کشور های دنیا هم با گذشت زمان و طولانی شدن روند کمک رسانی مواجه است . به عنوان مثال بعد از گذشت چندین سال هنوز آسیب دیدگان طوفان نیواورلئان در آمریکا به طور کامل از شرایط بحرانی خارج نشده اند .
بر همین اساس از آنجایی که مسلما هدف آمریکا و رسانه ای همچون رادیوفردا کمک به زلزله زدگان نیست ، رادیودیروز به بررسی پشت پرده ی این سیاست رادیوفردا می پردازد .
۱) سوء استفاده ی سیاسی از زلزله برای فشار و جوسازی علیه نظام :
یکی از مهمترین اهداف و پشت پرده های سیاست رادیوفردا در پوشش اخبار مربوط به زلزله سوء استفاده ی سیاسی علیه نظام است . خصوصا که رادیوفردا تا کنون در القای جدایی بین مردم و نظام ناموفق بوده است و از فرصت زلزله و احساسات و عواطف مردم برای رسیدن به این هدف خود استفاده می کند .
۲) تحریک مردم علیه نظام و ایجاد ناامیدی :
دیگر هدف مهم و عمده ی رادیوفردا تحریک مردم است . علی الخصوص که تا انتخابات ریاست جمهوری چند ماهی بیشتر باقی نمانده است و این موضوع هم در ایجاد نارضایتی و تحریک مردم به منظور بستر سازی برای سناریوهای امنیتی احتمالی در آستانه ی انتخابات سال آتی می تواند بسیار کمک کننده باشد .
۳) تحت الشعاع قرار دادن اجلاس عدم تعهد ها :
دستاوردهای بی نظیر و مهم نظام در جریان اجلاس عدم تعهد ها در تهران دیگر دلیل این روند رادیوفرداست که قصد دارد با آشفته نشان دادن وضعیت زلزله زدگان و بی تفاوت نشان دادن مسئولان نسبت به زلزله زدگان ، دستاورد های این اجلاس مهم را به حاشیه ببرد .
۴) تحریک آذری ها و تشویق جدایی طلبان و دامن زدن به قومیت گرایی :
اما یکی از مهم ترین و اصلی ترین اهداف رادیوفردا که هماهنگ با سایر دشمنان نظام هم صورت می گیرد سوء استفاده ی حداکثری از این فرصت برای تحریک آذری ها و تشویق جدایی طلبان و نیز دامن زدن به قومیت گرایی در این منطقه است که مردم و مسئولین با درک صحیح این موضوع نباید اجازه ی هر گونه توطئه یا اخلالی را بدهند .


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.