پلوی چغاله بادام

۱۸خردادماه،

مواد لازم :
۱ـ قیمه درشت سینه مرغ ۳۰۰ گرم
۲ـ چغاله بادام خلال شده ۳۰۰ گرم
۳ ـ هویج درشت خلال شده ۱ عدد
۴ ـ برنج ۲ پیمانه
۵ ـ نمک به قدر کافی
۶ ـ زردچوبه به میزان لازم
۷ ـ روغن زیتون به مقدار لازم
۸ ـ زعفران دم کرده
۹ ـ پیاز سرخ شده ۲ قاشق غذا خوری
۱۰ـ رب گوجه فرنگی ۲ قاشف غذا خوری
طرزتهیه:
دوستان خوبم پیشنهاد میکنم تا وقتی که چغاله بادام در بازار هست این پلو خوشمزه را درست کنید. یکی از غذا های من در آوردی و ابتکاری من همین پلو است که تنوعی به غذاهای روزانه میدهد و مجبور نیستیم غذا های تکراری بخوریم . بعضی از اشخاص همیشه عادت به خوردن غذاهایی دارند که در نسلهای پی در پی امتحان شده و دست به دست به ما رسیده وبه هیچ وجه حاضر نیستند تغییری در آن بوجود بیاید در حالی که من معتقدم حتی در همان غذا ها هم اگر مواد تازهی اضافه ویا از مواد اصلی کم کنیم غذای متفاوت و خوشمزه تری میتوانیم درست کنیم .

طرز تهیه :

اگر برنج از نوع ایرانی است ۳ پیمانه آب و اگر از نوع دانه بلند و خارجی است ۵/۳ پیمانه آب و نمک اضافه کنید و ۱ ساعت خیس بخورد سپس به همراه زعفران و روغن زیتون در پلو پز بریزید و پلو پز را به برق بزنید. وقتی برنج آبش تبخیر شد قبل از آنکه ته دیگ بگیرد برنج رادر ظرفی بریزید و ته پلو پز را بشوئید چون نشاسته برنج ممکن سبب چسبیدن ته دیگ به کف دیگ پلو پز شود . بعد کمی روغن بریزید و برای ته دیگ از نان برش زده یا سیب زمینی حلقه شده استفاده کنید و برنج را روی آن بریزید و در پلو پز را ببندید و اجازه بدهید تا برنج دم بکشد .

سینه مرغ قیمه شده و چغاله بادام خلال شده را با روغن و زردچوبه و نمک و یک عدد پیاز رنده شده تفت دهید ( اگر حرارت کم و کوتاه مدت بخواهید تفت بدهید میتوانید از روغن زیتون استفاده کنید در غیر این صورت از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید) سپس روی آن مقداری آب اضافه کنید و روی شعله کم بگذارید در اواسط پخت هویج را هم اضافه کنید و بعد رب را بیفزایید وقتی که گوشت کاملاْ پخته شد و آبش تبخیر شد پیاز سرخ شده را با آن مخلوط کنید .در این هنگام مواد آماده است برنج را بکشید و مواد را کنار یالا به لای برنج و یا روی برنج بریزید بنا بر سلیقه خودتان میتوانید روی برنج تزئین کنید .


Ashpazonline.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.