پلیس به کمک میزبان جام جهانی می‌آید

   به نقل از اوگلبو، در ماه‌های اخیر آشوب‌های زیادی در حاشیه پیکارهای باشگاهی در این کشور واقع در آمریکای جنوبی بوقوع پیوسته است.

ناآرامی‌هایی که حتی منجر به مرگ ۲ هوادار به هنگام مسابقات شده است. ظهور این پدیده مقام‌های مسئول در امر برگزاری پیکارهای جام کنفدراسیون‌ها و جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل را بسیار نگران کرده است. آنها اکنون دلهره دارند تکرار حوادث اخیر در آینده شرایط میزبانی در این کشور را با خطرات جدی مواجه کند، از این رو برای حل این مشکل خواهان مشارکت بیشتر نیروهای امنیتی بخصوص پلیس برای حفظ آرامش و امنیت ورزشگاه‌ها شده‌اند.

خانم مارتا روخا، یکی از روسای عالی‌ مقام نیروی پلیس برزیل گفت: برای حل مشکل بوجود آمده پلیس سعی و تلاش زیادی خواهد کرد که در کنار دیگر سازمان‌ها قرار بگیرد. ما به عنوان کشوری که میزبان ۲ رویداد بزرگ فوتبال در آینده است، نمی‌توانیم اجازه بروز خشونت و ناهنجاری را در ورزشگاه‌های خود بدهیم. مایل نیستیم به آوازه ورزشی برزیل به این خاطر خدشه وارد شود. از این رو به سهم خود تلاش خواهیم کرد با استفاده از راهکارهایی، آرامش را به همه ورزشگاه‌ها بازگردانیم.

براساس اظهارات این مقام برخی از نیروهای پلیس و امنیتی تحت آموزش‌های جدیدی قرار خواهند گرفت تا به هنگام برگزاری مسابقات در محل حضور داشته و با قدرت بیشتری وظایف محوله را انجام دهند.

پیکارهای جام کنفدراسیون‌ها و جام جهانی به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ در برزیل انجام می‌شود.

 


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.