پلی استایرن انبساطی نسوز در ایران تولید می شود

یکشنبه ۱ مرداد – ۰۴:۳۶:۵۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با هدف قطع واردات و تولید درداخل کشور:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- همزمان با بهره برداری از طرح تولید پلی استایرن انبساطی (EPS) بازار این محصول در ایران به سمت ثبات خواهد رفت.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  مدیر پروژه طرح تولید پلی استایرن انبساطی (EPS) در شرکت کیمیا صنایع دالاهو گفت: ظرفیت تولید پلی استایرن در این مجتمع ۱۲۰ هزار تن در سال خواهد بود که ۶۰هزار تن آن در فاز نخست و مقدار باقی مانده در فاز دو به بهره برداری می رسد.
مریم حمیدیان زمان تعیین شده برای بهره برداری از فاز نخست را پایان سال ۹۲ اعلام کرد و افزود: هزینه لازم برای انجام این طرح ۱۴۰ میلیون دلار برآورد شده است.
بر پایه اعلام شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران میزان واردات این محصول در سالهای ۱۳۸۸ و ۱۳۸۷ مطابق با آمار سایت گمرک ایران، به ترتیب برابر با ۱۱۲هزار و ۱۰۰ هزار تن بوده است که معادل ریالی آن در سال ۸۸ برابر با ۱۳۳۲ میلیارد ریال و در سال ۸۷ برابر با ۱۴۴۰ میلیارد ریال بوده است.
مجتمع پتروشیمی تبریز تنها تولید کننده پلی استایرن در ایران است که در حال حاضر تولید سه نوع انبساطی، معمولی و مقاوم را در برنامه تولید خود دارد.
ظرفیت تولید پلی استایرن انبساطی این مجتمع ۱۵ هزار تن در سال است که سهم نوع غیر قابل اشتعال آن فقط ۲۰۰ تن در سال است.
میزان مصرف پلی استایرن غیر قابل اشتعال که در تولید بلوک های پلاستوفوم سقفی استفاده می شود، در سال های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.
مواد اولیه مورد نیاز برای تولید پلی استایرن انبساطی در شرکت کیمیا صنایع دالاهو شامل استایرن مونومر و پنتان مایع است که استایرن مونومر از طریق پتروشیمی پارس و پنتان از پتروشیمی نوری (برزویه) تامین خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۱۱۶۳۷۳۱۵۴۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.