پلیس تهران :پراید در ۱۳ ثانیه به سرقت می رود

به گزارش خبرآنلاین ، پلیس تهران گزارش داد که از ابتدای امسال سه مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش اجرا شد که در پی آن دستگیری اراذل سطح ۱ ، ۱۷۶ نفر کاهش، دستگیری اراذل سطح دو با ۳۷۰ نفر ۳ درصد رشد و اراذل سطح سه نیز ۶۰ درصد رشد داشته است. در این مدت شاهد رشد ۲۳ درصدی برخورد با اراذل و اوباش بودیم.

طرح های برخورد با مالخران
در طرح برخورد با مالخران ، ۳هزار واحد صنفی شامل چهار صنف اوراقچی، باطری فروشی ، لاستیک فروشی و وسایل صوتی مورد بازدید قرار گرفت و این کار تاکنون در این سطح انجام نشده بود. در روزهای گذشته سه مرحله برخورد با اوراقچی های متخلف و یک مرحله برخورد با باطری فروش ها و فروشگاههای سیستم صوتی خودرو انجام شد. طرح برخورد با لاستیک فروشی های متخلف نیز هفته آینده اجرا می شود. این طرح باعث شد که سرقت خودرو در پایتخت ۱۰ درصد کاهش یابد و با اجرای این طرح ۳۳۰ مغازه اوراق خودروهای سبک شناسایی و پلمپ شد.

سرقت پراید در ۱۳ ثانیه
به گزارش پلیس تهران ،با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد سرقت ها در حوزه سرقت خودرو است ،پراید در ۱۳ ثانیه سرقت می شود. ضمن اینکه ۶۰ درصد خودروهای مسروقی پراید است البته این موضوع به اطلاع خودروسازان رسید و آنها نیز اقداماتی را برای افزایش ضریب امنیت خودروها انجام دادند. البته باید امنیت خودروها بیشتر شود. امسال ۱۲۳ باند سارقان را شناسایی و متلاشی و روز گذشته نیز ۴ باند را در عملیات ویژه ای دستگیرشد . در سه ماه گذشته کشف خودروهای مسروقه ۱۸ درصد افزایش و دستگیری ها نیز رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهند.

کاهش ۵۵ درصدی قتل
بنابراین گزارش، قرار است به زودی طرح بزرگی را برای مقابله با زورگیری در سطح پایتخت انجام شود البته در سال جاری سرقت به عنف ۴ درصد کاهش یافته است این در حالی است که وقوع قتل ۵۶ درصد و آدم ربایی نیز ۳۳ درصد کاهش داشته است. ماموران پلیس در طول سه سال گذشته موفق شدند بیش از ۹۹ درصد آدم ربایی ها را کشف کنند.

تامین امنیت پارک ها و بوستانها
همچنین با راه اندازی پلیس کوهستان میزان جرایم در این اماکن به حداقل رسیده است. بیش از ۲ هزار پارک و بوستان در تهران وجود دارد که بیشترین دغدغه تامین امنیت در طول تابستان است. تاکنون نیز چند عملیات در پارکهای شیان، چیتگر و سرخه حصار انجام شده است.نیروهای گشتی پلیس نیز در پارک های کوچک حضور دارند و در پارک های بزرگ نیز روسای کلانتری شخصا موظف به حضور هستند.

برخورد با اقلام ضد فرهنگی
طرح امنیت اخلاقی تنها برخورد با بدحجابی نیست و بسیاری از موارد باید امنیت شان توسط پلیس تامین شود. یکی از موضوعات طرح امنیت اخلاقی برخورد با اقلام ضد فرهنگی است که در سال جاری رشد ۸۲ درصدی را نشان می دهد سال گذشته ماموران موفق شدند ۸۷۰ هزار اقلام فرهنگی غیرمجاز را کشف کنند که این میزان در سال جاری به ۵ میلیون افزایش یافت.
در سال جاری دو مرحله طرح به اجرا گذاشته شد و ۵ هزار و ۷۲۲ مغازه را بررسی شد. در این مدت ۲۵۳ مورد اخطار پلمپ صادر ، ۲۵ واحد در محل پلمپ و ۳۸۷ نفر نیز تذکر دریافت کردند.
۴۵۴۵

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.