پلیس راهور با رویکردهای جدید در عرصه ترافیکی آشنا می شود

به گزارش ایرنا،‌ سردار سرتیپ دوم ‘تقی مهری’ روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین دوره استاندارد سازی و تعالی رفتار سازمانی پلیس راهور غرب کشور افزود: مسوولان ناجا معتقدند افزایش آگاهی کارکنان موجب نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی در بدنه ناجا و انتقال آن به مردم می شود.

وی گفت: ‌اهداف ناجا از برگزاری دوره های استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان در سه محور شناختی، گرایشی و رفتاری قرار دارد و برای ارتقای مهارت و سطح آگاهی مردم و افزایش مهارت فردی انجام می شود.

وی همچنین گفت: علاقمند کردن پلیس راه و راهور برای اجرای بهینه ماموریت های محوله توسعه نگری مثبت کارکنان در سطح اجتماع و فراهم کردن زمینه و تقویت وحدت رویه پلیس در سطح کشور از اهداف گرایشی پلیس است.

سردار مهری گفت: مسوولان ناجا دنبال ارتقای اخلاق حرفه ای پلیس هستند به همین منظور باید خصوصیات یک پلیس موفق را شناخته تا یک نگرشی با الگو برداری از این خصوصیات به پلیس راهور در جامعه ایجاد شود.

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: اخلاق حرفه ای همان اخلاق اسلامی است و تقویت اخلاق کارکنان ناجا در سطح کشور از اولویت های محوری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است.

سردار مهری افزود: افزایش مهارت ارتباط موجب تحکیم موقعیت اجتماعی می شود و افرادی موفق هستند که قدرت و توانمندی خود را در تعامل با مخاطبان و جامعه هدف افزایش دهند.

وی با ذکر اینکه بودجه مناسبی از سوی دولت به موضوع ترافیک اختصاص یافته است گفت: توجه ویژه دولت به این بخش نشان دهنده همت دولتمردان برای حل مشکلات و معضلات موجود در این بخش است.

وی خواستار اطلاع رسانی در خصوص فرهنگ ترافیک و اقدامات صورت گرفته در این خصوص شد و بیان کرد: برای آشنا کردن مردم با قوانین راهنمایی و رانندگی, پلیس راهور اقدام به آموزش دانش آموزان در قالب همیاران پلیس کرده است.

این مقام مسوول همچنین اظهار داشت: با وجود افزایش شمار خودروها و افرادی که گواهینامه دریافت کرده اند شاهد کاهش میزان مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی از ۲۷ هزار نفر در سال ۸۴ به ۲۰ هزار نفر در سال ۹۰ بوده ایم.

وی اضافه کرد: شمار خودروهای موجود کشور نیز از شش میلیون دستگاه به ۱۵ میلیون افزایش یافته و در حال حاضر با احتساب هشت میلیون دستگاه موتور سیکلت، ‌۲۳ میلیون دستگاه وسیله نقلیه در کشور هم اینک در حال تردد است .

وی اضافه کرد: ۹۵ درصد از رانندگان کشور قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و پنج درصد دیگر نیز با تذکر و ارشاد و در برخی مواقع اعمال قانون اصلاح پذیر هستند.

نخستین دوره استاندارد سازی و تعالی رفتار سازمانی پلیس راهور غرب کشور با حضور ۳۵۵ درجه دار پلیس راه و راهور استان های کرمانشاه، کردستان و همدان از ۱۷ تیر ماه جاری آغاز و به مدت یک هفته برگزار شد.

۷۵۲۵/۵۷۵/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۵۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.