پلیس راه آهن مبارزه با مواد مخدر را تشدید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس‏، ‌سردار”رحمت اللهی“ با بیان این که کشف مواد مخدر در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافت، ‌ افزود: ‌در سه ماهه نخست امسال، ‌۱۱۳ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و در این رابطه ۶۹۵ نفردستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی به تلاش های انجام شده از سوی پلیس راه آهن در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: در ۲۰ استان کشور، راه آهن، وجود دارد، این درحالی است که ۱۸ مرکز و یگان های انتظامی و بالغ بر صد کلانتری و پاسگاه در طول خطوط راه آهن به صورت شبانه روزی مشغول انجام وظیفه هستند.

سردار رحمت اللهی با بیان اینکه مبارزه با موادمخدر یکی از اولویت های پلیس راه آهن به شمار می آید، گفت: معتقد هستیم مبارزه با موادمخدر، یک وظیفه ملی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه خلاء ها، بسترهای وقوع جرم، جغرافیای حمل و جابجایی موادمخدر برای ما ناشناخته نیست، اضافه کرد: ماموران پلیس راه آهن با شیوه های مجرمان آشنا هستند و کشفیات موادمخدر خود موید این موضوع است.

وی به عملکرد پلیس در راه آهن استان های هرمزگان و خوزستان در جنوب کشور اشاره کرد و توضیح داد: سال گذشته در بازرسی ماموران پلیس از مسافران قطار مسافربری خوزستان- تهران، ۱۴۳ نفر به اتهام حمل سه کیلو گرم موادمخدر دستگیر شدند اما در سه ماهه امسال ۴۲ نفر به همراه ۱۹۱ گرم موادمخدر دستگیر شدند.

سردار رحمت اللهی خاطرنشان کرد: بررسی کارشناسی در رابطه با این میزان کشف موادمخدر و بررسی سوابق و تحلیل جابجایی موادمخدر از خوزستان نشان دهنده این است که این استان به عنوان استان صادر کننده موادمخدر محسوب نمی شود و در اولویت چندم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶۳ نفر قاچاقچی مواد افیونی با مبدا هرمزگان دستگیر و ۱۲۰ کیلوگرم موادمخدر از آن ها در قطارها و ایستگاه های خطوط مختلف راه آهن کشف شده است، تصریح کرد: امسال با تشدید اقدامات کنترلی در این محور، ۷۶ نفر دستگیر و ۸۵ کیلوگرم موادمخدر نیز کشف شده است.

رییس پلیس راه آهن کشور خاطرنشان کرد: بازرسی و کنترل مسافران را تنها به مبدا محدود نمی کنیم بلکه بازرسی و کنترل در داخل قطار و ایستگاه های مقصد نیز صورت می پذیرد.

سردار رحمت اللهی خاطرنشان کرد: حضور پلیس در قطارها، برای مجرمان و قاچاقچیان بازدارنده است.

**سه میلیارد ریال، ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در خطوط ریلی کشور در سه ماهه نخست سال جاری

سردار رحمت اللهی با بیان اینکه در بحث مبارزه با قاچاق کالا‏، عملکرد پلیس راه آهن طی این مدت، ۶۴ درصد رشد داشته است‏، تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در خطوط ریلی سراسر کشور، سه میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیشترین قاچاق کالا را مربوطه به استان های هرمزگان و تهران دانست و اضافه کرد: در استان هایی که امکان حمل قاچاق بیشتر است‏، دقت و هوشیاری ماموران پلیس راه آهن نسبت به بازرسی و کنترل اجناس مسافران تشدید شده و انشاء الله این روند رو به رشد را ادامه و حفظ خواهیم کرد.

این مقام مسئول کالایی که از طریق مجاری غیر قانونی و غیر رسمی وارد شود و مدارک و مستندات قانونی مبنی بر پرداخت عوارض نداشته باشد را قاچاق معرفی کرد و افزود: بیشتر کالاهای قاچاق، شامل تجهیزات کامپیوتر‏، لوازم آرایش، خودرو، انواع پوشاک، دارو ، گوشی های تلفن همراه و مانند آن می شود.

رییس پلیس راه آهن کشور با اشاره به کشف ۲۲۴ مورد سرقت در سه ماهه نخست امسال، از رشد ۴۴ درصدی کشف سرقت در خطوط ریلی خبر داد و گفت: این سرقت ها شامل سرقت های خرد‏، داخل ایستگاه ها، قطارهای مسافربری و کلیه خطوط راه آهن است.

وی ارزش ریالی اجناس مسروقه کشف شده از مجرمان را ۸ میلیارد ریال عنوان کرد.

**کشف ۹۴ تن آهن آلات و ادوات ریلی مسروقه در سه ماهه امسال

سردار رحمت الهی با اشاره به کشف ۹۴ تن آهن آلات و ادوات ریلی مسروقه در سه ماهه امسال، اظهار داشت: ارزش ریالی ادوات مسروقه، ۸۴۴ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با بیان این که ۱۴ تبعه خارجی به اتهام استفاده از مدارک مجعول و همچنین ۱۹۷ تبعه غیرمجاز دستگیر شده اند‏، خاطرنشان کرد: ۴۴ هزار و ۲۵۸ تبعه شامل زائران‏، توریست و کارشناسان طرف قرارداد راه آهن، کنترل شدند و تحت پوشش امنیتی و انتظامی پلیس راه آهن از طریق شبکه ریلی مسافرت کردند.

**ابراز رضایت رییس پلیس راه آهن کشور از وضعیت پوشش مسافران قطار

این مقام مسئول درباره موضوع امنیت اخلاقی نیز اذعان کرد: تذکر و ارشاد به افراد بدپوشش و بدحجاب توسط ماموران پلیس راه آهن انجام شده است و با تعداد اندکی برخورد قانونی شده است.

رییس پلیس راه آهن کشور از وضعیت پوشش مسافران قطارها ابراز رضایتمندی کرد و گفت: در این رابطه با مشکلی مواجه نشده ایم.

**کشف ۴۳ تن کود شیمیایی قاچاق در راه آهن شمالغرب زنجان

سردار رحمت اللهی به کشف ۴۳ تن کودشیمیایی قاچاق توسط ماموران شمال غرب زنجان اشاره کرد و گفت: ماموران آگاهی پلیس راه آهن شمال غرب از طریق منابع اطلاعاتی، از دپو مقادیر زیادی کود شیمیایی غیرمجاز در انباری واقع در یکی از شهرهای این استان کشف کردند..

وی افزود: پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضایی و نیز سازمان تعزیزات حکومتی و جهاد کشاورزی به انبار مورد نظر اعزام و در بازرسی از انبار مذکور ۸۱۵ کیسه به وزن تقریبی ۴۱ تن انواع کود شیمیایی غیرمجاز کشف و در این رابطه یک نفر را دستگیر کردند.

**کشف یک عدد سرگرز مرمر عتیقه در راه آهن کرمان

سردار رحمت اللهی در ادامه از کشف یک عدد سرگرز مرمر عتیقه در راه آهن استان کرمان خبرداد و گفت: برابر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی استان، این سرگرز سنگی متعلق به سه هزار سال قبل است.

این مقام انتظامی، یکی از وظایف پلیس راه آهن را مبارزه با قاچاقچیان کالا و کنترل مبادی ورودی و خروجی عنوان کرد و افزود: چندی پیش، ماموران مبارزه با کالای قاچای پلیس راه آهن تهران در بازرسی از دو مسافر تهران – استانبول، قریب به نیم کیلو طلا و ۶۲ هزار دلار قاچاق کشف کردند.

**اجرای طرح کنترل وسایل نقلیه در خطوط ریلی کشور

رییس پلیس راه آهن کشور با اشاره به اجرای طرح کنترل وسایل نقلیه در خطوط ریلی کشور، گفت: در این طرح، ۱۵ دستگاه خودرو و ۲۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و یا دارای دستور توقیف، شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شدند.

**دستگیری ۶۱ نفر اراذل و اوباش در قطار تهران – جمکران

سردار رحمت اللهی در ادامه به اجرای طرح عملیاتی مبارزه با اراذل و اوباش در قطار تهران – جمکران اشاره کرد و گفت: در پی شکایت متعدد مسافران قطار تهران – جمکران،مبنی بر تحرکات شرارت آمیز عده ای اراذل و اوباش در این قطار مسافری، ماموران پلیس راه آهن با انجام اقدامات اطلاعاتی و نیز هماهنگی با دادسرای ناحیه ۱۶ طی یک عملیات ضربتی ۶۱ نفر از افراد شرور را دستگیر کردند که ۲۵ نفر با قرار قانونی روانه زندان و مابقی با اخذ تعهد کتبی آزاد شدند.

**کشته و مجروح شدن ۲۸ نفر به علت تصادف با قطار

این مقام انتظامی با اشاره به تصادفات افراد با قطار، گفت:اقدامات موثر و اعتبارات خوبی از سوی راه آهن در این بخش اختصاص داده شده است اما متاسفانه برخی افراد بدون در نظر گرفتن قانون ایمنی راه آهن، وارد حریم شده و با قطار تصادف می کنند.

وی با بیان اینکه تصادفات ریلی معمولاً اجتناب ناپذیر است به کشته شدن ۲۱ نفر و مجروح شدن هفت نفر بر اثر تصادف با قطار طی این مدت خبرداد.

به گفته سردار رحمت اللهی، سوانح ریلی طی این مدت ۴ درصد کاهش داشته است.

اجتمام*۱۴۲۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۷۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.