پلیس مسئول جمع آوری خودروهای فرسوده نیست/ کاهش آستانه تحمل مردم

به گزارش خبرنگار مهر سرداراسماعیل احمدی مقدم عصر سه شنبه در حاشیه همایش روسای پلیس پیشگیری کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد وظیفه پلیس برای جمع آوری خودروهای فرسوده در سطح شهر گفت: مخالف ابلاغ و اجرای این مصوبه هستیم و نیروهای ما مسئول جمع آوری خودروهای فرسوده در سطح شهر نیستند. این امر راهکاری اشتباه است و باید با تسهیلات اقدام به خروج خودروهای فرسوده کرد چرا که تعداد این خودروها اندک است و همه خودروها در دایره اسقاط نیستند اگر سن خودروهای فرسوده از ۲۰ سال به ۱۵ سال کاهش یابد تعداد این خودروها یک میلیون نیز نمی شود. برخی دنبال اهداف بزرگ هستند اما در پایان سال به اعداد کوچک می رسند.

وی گفت: در سال گذشته تنها ۲۰۰ هزار خودروی فرسود در کشور از رده خارج شد که اگر این میزان به ۵۰۰ هزار خودرو می رسید طی ۳ سال تمامی خودروهای فرسوده از رده خارج می شد . هر کاری نباید بر دوش پلیس واگذار شود چرا که پلیس را از ماموریت های اصلی برای مقابله با سارقان و مواد فروشان باز می دارد. به صلاح نیست که پلیس از ماموریت های اصلی باز بماند اما در صورت ابلاغ قانونی این موضوع را پیگیری می کنیم.

احمدی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد وضعیت نزاع و قتل در کشور گفت: میزان نزاع در کشور افزایش نیافته است اما یکی از ظرفیت هایی که منجر به وقوع نزاع می شود انتخابات محلی و مجلس در شهرستانها است که منجر به بروز تنش هایی می شود اما به طور کلی آستانه تحمل مردم کاهش یافته است.


فرمانده نیروی انتظامی ضمن توصیه به صدا و سیما برای فرهنگ سازی در این زمینه گفت: صدا و سیما باید فیلمها و برنامه های شاد را افزایش داده و از پخش برنامه های کسالت زا در صورت امکان خودداری کند ضمن اینکه قتل و نزاع در زمان خشکسالی افزایش چشمگیری می یابد. از ابتدای امسال شاهد کاهش وقوع قتل و نزاع در کشور هستیم.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.