پلیس معترضان به خشونت در ارتش جمهوری آذربایجان را سرکوب کرد

۲۵م دیماه ،

در اولین تظاهرات معترضان به خشونت در ارتش جمهوری آذربایجان که امروز (یکشنبه) برگزار شد پلیس چند تن از فعالان جوان را بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت‌های غربی و گروه‌های حقوق بشری “الهام علی‌اف”، رئیس جمهوری آذربایجان را که در سال ۲۰۰۳ میلادی موفق شد با پیشی گرفتن از پدرش قدرت را به دست بگیرد به تقلب در انتخابات و تحت فشار قرار دادن مخالفان متهم می‌کنند. تظاهرات در جمهوری آذربایجان اغلب توسط نیروهای امنیتی سرکوب می‌شود.

تظاهرات امروز در باکو، پایتخت در پی مرگ ناگهانی یک سرباز به نام “جیحون گوبادف” در هفتم ژانویه در یک پایگاه نظامی صورت گرفت.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در ابتدا اعلام کرد که این سرباز به سبب حمله قلبی در قبل است اما خانواده‌ وی معتقدند که وی به قتل رسیده است و چهار سرباز دیگر نیز پس از تحقیقاتی که هنوز در جریان است، دستگیر شدند.

در این راستا بیش از ۵۰۰ معترض در خیابان‌های پایتخت جمهوری آذربایجان دست به راهپیمایی زده و شعار “در زمان‌ صلح قتل نباید رخ بدهد” سردادند.

با وجود اینکه دولت جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر هزینه‌های بسیاری صرف ارتش کرده است، اما کارشناسان می‌گویند که ارتش این کشور همچنان ضعیف و نیازمند مدرن شدن است، هنوز مواردی از تجاوز و خودکشی در ارتش جمهوری آذربایجان وجود دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.