پل خلیج فارس را تا پایان دولت دهم می سازیم

سه شنبه ۲۶ اردیبهشت – ۰۵:۱۱:۱۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

شدنی است؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:ساخت پل خلیج فارس طبق وعده رییس جمهوری تا پایان دولت دهم به اتمام خواهد رسید.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  “اسفندیار حیدری پور درباره امکان اتمام ساخت پل خلیج فارس تا قبل از پایان دولت دهم در شرایطی که به گفته وی عملیات اجرایی آن از خردادماه آغاز می شودگفت:اتمام ساخت این پل تا پایان دولت دهم کار سخت و دشواری نیست و شدنی است.
وی درخصوص اقدامات انجام شده درساخت پل خلیج فارس افزود: تجهیزات مورد نیاز ساخت این پل از داخل و خارج از کشور فراهم شده و پیمانکار پروژه نیز به تجهیز کارگاه اقدام کرده است .
به گفته وی عملیات اجرایی ساخت پل خلیج فارس ظرف یکی دو هفته آینده آغاز خواهد شد.
وی در حالی از شروع عملیات اجرایی ساخت پل خلیج فارس در خرداد ماه سال جاری خبر می دهد که عملیات احداث این پل ( اجرای طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل خلیج فارس) صبح روز دوشنبه ۲۳ اسفند ۸۹ با حضور رییس‌جمهوری در منطقه آزاد قشم و با رمز یا زهرا (س) آغاز شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بابیان اینکه ساخت این پل تا خرداد سال ۹۲ به اتمام خواهد رسید افزود: پل خلیج فارس بخش ار طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس است که اتمام آن زودتر از سایر بخش های پیش بینی شده در این طرح نظیر جاده ؛ریل و همچنین بندر انجام خواهد شد.
وی از تامین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این طرح از سوی دولت و همچنین شرکت برنده مناقصه ساخت پل خلیج فارس خبر داد و افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ از سوی دولت که تامین ۱۵ درصد از مبلغ پروژه را برعهده دارد پرداخت شده است.
به گفته وی مابقی اعتبار مورد نیاز این پروژه نیز طبق برنامه زمان بندی تامین خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اذعان بر توانایی سازننده پل خلیج فارس اظهار داشت: همزمان با ساخت این پل ؛جاده ریل و سایر بخش هایی که در طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس دیده شده ساخته می شود که طی یک پروژه سه ساله به اتمام خواهد رسید.
پروژه احداث پل خلیج فارس که سابقه آن از سال ۱۳۵۱ برمی گردد . ساخت آن با برگزاری مناقصه ای به ارزش ۶۵۰ میلیون یورو به برنده این مناقصه (شرکت های پتروساحل توسعه خلیج فارس و هدایت سرمایه گذاری ایده پارس )واگذار شد .
این پل به طول ۱۲ مایل (حدود ۲۰ کیلومتر) قرار است بندر لافت در جزیره قشم را به بندر پهل در مجاورت شهر بندرعباس متصل کند.
رییس جمهوری در سفر اخیر خود به بندرعباس که در اواخر فروردین ماه انجام شد اتمام ساخت این پل تا قبل از پایان دولت دهم را وعده داد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۵۱۷۱۱۱۹۵۰۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.